Materiał na korpus silnika

Sprawdzone przepisy na wykonywanie poszczególnych elementów modelu rakiety
Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 671
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: verex » czwartek, 25 paź 2018, 20:05

Sam silnik bez kijka ci na tym nie poleci. Kijankę najprościej wsadzić w jakąś rurkę wbitą w ziemię, wkopaną butelkę albo po prostu delikatnie wbić w ziemię kijek.

Jeśli to ma być wyrzutnia do rakiet, to wygląda że jest za krótka. Wydłuż pręty. Weź pod uwagę, że kiedyś będziesz być może robił rakiety o innej średnicy, i co wtedy? Dorzuciłbym tam możliwość regulacji średnicy, czyli odsuw tych prętów od osi.

Spróbuj inventora, będzie Ci łatwiej w tym pracować a jest dość łatwy w obsłudze.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Sołtys55
*
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » piątek, 26 paź 2018, 16:34

Dobra zdecydowałem się na wykorzystanie używanego korpusu rakiety z poprzedniego nieudanego startu. Dołączę do niej z tyłu mój nowy silnik, który również udoskonalę, dam pod tekturowy korpus jeszcze aluminiową tubkę i będzie gwarancja powodzenia :D (nie no zobaczymy). Jako dyszy użyję żwirku dla kotów ,mocno ugniecionego. Czy myślicie ,że taki żwirek to dobry wybór???

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2316
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: jaskiniowiec » piątek, 26 paź 2018, 19:53

Bentonit w małych silnikach daje radę, ale...sporo zależy od: siły prasowania, kształtu dyszy (krzywizny), jakości bentonitu, wilgotności bentonitu. No i oczywiście nie każdy koci żwirek to bentonit

Sołtys55
*
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » piątek, 26 paź 2018, 20:30

1.A jeśli nie koci żwirek to co można zastosować, żeby było to pewne (przy silniku 5cm) ?
2.Dysza chyba lepsza mocno zakrzywiona (45 st. lub więcej) nie?
Tutaj dodaję zdjęcia:
to jest rakieta którą nieco poreperowałem po przypaleniach z nieudanego poprzedniego startu jakiś rok temu"
20181026_213418[1].jpg
20181026_213418[1].jpg (1.07 MiB) Przejrzano 1639 razy
tutaj z silnikiem ,który okazał się za duży ale myślę ,że przymocowanie go nieco poniżej nie sprawi większych trudności w locie"
20181026_213455[1].jpg
20181026_213455[1].jpg (948.18 KiB) Przejrzano 1639 razy
a tutaj pokazane jest jak aluminiowa puszka po dezodorancie będzie pasować do korpusu silnika"
20181026_213510[1].jpg
20181026_213510[1].jpg (947.6 KiB) Przejrzano 1639 razy

Sołtys55
*
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 27 paź 2018, 09:14

To forum nie żyje...
Musimy je ożywić!

Sołtys55
*
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 27 paź 2018, 13:13

Zrobiłem karmelek i mam wątpliwości czy dobrze ,a zrobiłem to tak:
1.Odmierzyłem 200 g. mieszanki (64%-saletra ,26%-cukier puder).
2.Zmieszałem składniki.
3.Wrzuciłem na patelnie i podgrzewałem (na piecu opalanym węglem).
4.Zaczęło to się robić brązowe i okazało się ,że jest za mało trochę.
5.Dosypałem więc kolejne 100 gram mieszanki (na szybko przygotowanej).
6.Mieszałem ale zaczynały się robić bąble a mieszanka się trochę przypalała i była ciemna brązowa.
7.Więc zdecydowałem że już wyleję do korpusu (wyszło trochę za mało ,ale myślę ,że po prostu mniejsza wysokość wylotu rakiety będzie).
Czy nie wylałem trochę za szybko tego? Czy dobrze to zrobiłem?

Awatar użytkownika
verex
Supersonic PROFI
Posty: 671
Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
Kontakt:

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: verex » sobota, 27 paź 2018, 14:09

Najpierw powinieneś roztopić cukier, a dopiero potem ostrożnie dodać kno3 i mieszać bez przerwy do uzyskania jednolitej masy. Najlepiej przerzuć się od razu na sorbitol, pracuje się z nim przyjemniej, bo topi się w niższej temperaturze.
Zapukaliśmy nieśmiało do bram kosmosu...

Near Space Technologies
www.nearspace.tech

Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2316
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: jaskiniowiec » sobota, 27 paź 2018, 14:53

A jak nie sorbitol, to glukoza, łatwiej kupić. Naprawdę kolega Verex ma rację. Ja wiem, że cukier jest po prostu w cukierniczce, ale lepiej kupić glukozę lub jeszcze lepiej sorbitol, niż mieć poparzone palce i kuchnię do malowania.

Co do dyszy, to robiło się ją dawniej z cementu do kotwiczenia (o nazwie CX-5)

Sołtys55
*
Posty: 26
Rejestracja: piątek, 1 cze 2018, 09:45

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: Sołtys55 » sobota, 27 paź 2018, 19:06

Projekt w tej wersji wypalił tylko częściowo, gdyż popsułem dyszę próbując wbić aluminium do środka. A potem nie dało si.ę już tego wyciągnąć. Wiecie co? Okazało się ,że koncepcja była bardzo dobra ,bo po odpaleniu samego silnika (w formie testu naziemnego-wbity był on górą w piasek) silnik chodził przez około 30 sekund! Nie spodziewałem się tyle dymu :D

Awatar użytkownika
tineo
**
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek, 23 lip 2018, 06:36
Lokalizacja: Rypin na Marsie

Re: Materiał na korpus silnika

Post autor: tineo » sobota, 27 paź 2018, 19:25

Udało Ci się zrobić świece dymną... Nie silnik.
BYŁEM BLIŻEJ NIEBA! - Pozdrawiam Tomek C.

ODPOWIEDZ