Enchanted
Re: Enchanted
Cześć!
Zdecydowanie odpalenie odzysku bym powierzył kupnym zapalnikom -> od niego przecież zależy czy efekt
Twojej pracy przeżyje kolejny lot czy nie...
Są w miarę pewne i powtarzalne. Te co posiadam mają rezystancję ok. 3 ohm i odpalają przy
prądzie 0,4 - 0,5 A na 100% -> wystarczy więc nawet jedno odniwo 1,5 V
Natomiast do odpalenia silnika uważam że można rozważyć opornik (zatopiony w masie piro) - jak nie
odpali to zawsze pod ręką jest ich więcej albo lont awaryjnie...
Pozdrawiam!
Edit:
PS: UPS! Widzę że Jaskiniowiec mnie ubiegł - ale cóż za zgodność opinii!
Zdecydowanie odpalenie odzysku bym powierzył kupnym zapalnikom -> od niego przecież zależy czy efekt
Twojej pracy przeżyje kolejny lot czy nie...
Są w miarę pewne i powtarzalne. Te co posiadam mają rezystancję ok. 3 ohm i odpalają przy
prądzie 0,4 - 0,5 A na 100% -> wystarczy więc nawet jedno odniwo 1,5 V
Natomiast do odpalenia silnika uważam że można rozważyć opornik (zatopiony w masie piro) - jak nie
odpali to zawsze pod ręką jest ich więcej albo lont awaryjnie...
Pozdrawiam!
Edit:
PS: UPS! Widzę że Jaskiniowiec mnie ubiegł - ale cóż za zgodność opinii!
-
- ****
- Posty: 183
- Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34
Re: Enchanted
Wszystko zależy od jakości zasilania.
Baterie 9V, popularnie stosowane czasami zachowują się dziwnie,
najgorzej jak jest mróz i z opornikiem mogą być kłopoty.
Od kiedy stosuję Li-Pol 7,2V/160mAh/40C opornik 10ohm/0,125W
nigdy nie zawiódł.
Dodatkowo wykorzystuję go do odpalania silnika głównego, wtedy
odpada problem z dodatkowym żródłem zasilania dla zapalarki.
Sprawdzałem, bateria ma trzy lata naładowana do pełna po tygodniu
wystarcza do odpalenia 6 ładunków, 7 też odpalił ale dłużej.
Zaletą fabrycznych jest ich szybsze zadziałanie.
Opornik daje ok 1,5 sek opóżnienia w stosunku do fabrycznego.
Baterie 9V, popularnie stosowane czasami zachowują się dziwnie,
najgorzej jak jest mróz i z opornikiem mogą być kłopoty.
Od kiedy stosuję Li-Pol 7,2V/160mAh/40C opornik 10ohm/0,125W
nigdy nie zawiódł.
Dodatkowo wykorzystuję go do odpalania silnika głównego, wtedy
odpada problem z dodatkowym żródłem zasilania dla zapalarki.
Sprawdzałem, bateria ma trzy lata naładowana do pełna po tygodniu
wystarcza do odpalenia 6 ładunków, 7 też odpalił ale dłużej.
Zaletą fabrycznych jest ich szybsze zadziałanie.
Opornik daje ok 1,5 sek opóżnienia w stosunku do fabrycznego.
Re: Enchanted
Ze wzgledu na oczekiwanie na arecorder prace nieco sie wyciagnely.
Niestety Poczta Polska i/lub Royal Mail w UK zgubily przesylke...
W tym wypadku arecordera narazie nie bedzie, a wzialem sie za uklad UWS 5-51.
Na poczatku chcialem zrobic typowego pajaczka i sprawdzic na breadboard'zie jak to dziala... Niestety ze wzgledu na moje male doswiadczenie w elektornice urwalem jedna z nozek KMZ51...
Plytka czeka juz wytrawiona, robiona archaicznym sposobem rysowania markerem!
Jutro zaopatrze sie w odpowiednie wiertla i znow czekam na wujka eBay, az dosle mi tego nieszczesnego KMZ'ta, gdyz tylko tego ukladu mi brakuje.
Niestety Poczta Polska i/lub Royal Mail w UK zgubily przesylke...
W tym wypadku arecordera narazie nie bedzie, a wzialem sie za uklad UWS 5-51.
Na poczatku chcialem zrobic typowego pajaczka i sprawdzic na breadboard'zie jak to dziala... Niestety ze wzgledu na moje male doswiadczenie w elektornice urwalem jedna z nozek KMZ51...
Plytka czeka juz wytrawiona, robiona archaicznym sposobem rysowania markerem!
Jutro zaopatrze sie w odpowiednie wiertla i znow czekam na wujka eBay, az dosle mi tego nieszczesnego KMZ'ta, gdyz tylko tego ukladu mi brakuje.
Re: Enchanted
Zaczne dzis od oznajmienia, ze arecorder sie odnalazl i czeka w bezpiecznym miejscu na swoje przeznaczenie, tak wiec o uklad odzysku nie musze sie martwic.
Rakieta ogolnie zostala przeprojektowana, ale wszystko po kolei.
Stateczniki, ktore daja mi rowne 2 cal zaprojektowalem w niczym innym jak tylko OpenRocket.
http://zapodaj.net/38dac5e22b2dd.jpg.html
A tak wygladaja stateczniki narazie zlapane tylko klejem sekundowym oraz zamocowanym lozem silnika i jego blokada.
http://zapodaj.net/8080184f1fc56.jpg.html
A teraz najwieksze zmiany i metamorfozy!
Aby ulatwic sobie prace z rakieta, a dokladnie z elektronika i odzyskiem, kadlub rakiety bedzie skladal sie z dwoch elementow polaczonych lacznikiem.
Lacznik bedzie sklejony z gornym czlonem kadluba, a dolna czesc bedzie przykrecana na sruby.
Wszystko jest ladnie spasowane i trzyma sie naprawde dobrze wiec o sztywnosc etc. sie nie martwie!
A wyglada to narazie tak:
http://zapodaj.net/e1b6a0778bbb5.jpg.html
Ze wstepnych obliczen rakieta bez silnika bedzie wazyla ok 450g.
Postanowilem jak na pierwszy raz uzyc silnika kupnego!
Pierwszy lot planuje odbyc na wysokosc ok 100-150m, aby przetestowac caly zestaw.
I tu pytanie do was rakietowcy jakiego silnika uzyc?
Z wiedzy ktora posiadam myslalem o dobrym silniku klasy E, aby byl w stanie uniesc taka mase.
Zaznaczam, ze odzysk bedzie elektroniczny.
Rakieta ogolnie zostala przeprojektowana, ale wszystko po kolei.
Stateczniki, ktore daja mi rowne 2 cal zaprojektowalem w niczym innym jak tylko OpenRocket.
http://zapodaj.net/38dac5e22b2dd.jpg.html
A tak wygladaja stateczniki narazie zlapane tylko klejem sekundowym oraz zamocowanym lozem silnika i jego blokada.
http://zapodaj.net/8080184f1fc56.jpg.html
A teraz najwieksze zmiany i metamorfozy!
Aby ulatwic sobie prace z rakieta, a dokladnie z elektronika i odzyskiem, kadlub rakiety bedzie skladal sie z dwoch elementow polaczonych lacznikiem.
Lacznik bedzie sklejony z gornym czlonem kadluba, a dolna czesc bedzie przykrecana na sruby.
Wszystko jest ladnie spasowane i trzyma sie naprawde dobrze wiec o sztywnosc etc. sie nie martwie!
A wyglada to narazie tak:
http://zapodaj.net/e1b6a0778bbb5.jpg.html
Ze wstepnych obliczen rakieta bez silnika bedzie wazyla ok 450g.
Postanowilem jak na pierwszy raz uzyc silnika kupnego!
Pierwszy lot planuje odbyc na wysokosc ok 100-150m, aby przetestowac caly zestaw.
I tu pytanie do was rakietowcy jakiego silnika uzyc?
Z wiedzy ktora posiadam myslalem o dobrym silniku klasy E, aby byl w stanie uniesc taka mase.
Zaznaczam, ze odzysk bedzie elektroniczny.
Re: Enchanted
Crimson Powder dziala!
Dopiero w 11 probie glowica pieknie oddzielila sie od korpusu rakiety! Sam CP nie jest jeszcze najwyzszej jakosc ale jak widac radzi sobie.
https://youtu.be/GWto4GMjIUM
Zamiast spadochronu dalem reklamowke polyestrowa i wyskoczyla cala i zdrowa zaraz za glowica.
Pomalu skladam wszystko do kupy, a jedyna niewiadoma jaka pozostala bedzie silnik: wlasnej roboty lub kupny.
Dopiero w 11 probie glowica pieknie oddzielila sie od korpusu rakiety! Sam CP nie jest jeszcze najwyzszej jakosc ale jak widac radzi sobie.
https://youtu.be/GWto4GMjIUM
Zamiast spadochronu dalem reklamowke polyestrowa i wyskoczyla cala i zdrowa zaraz za glowica.
Pomalu skladam wszystko do kupy, a jedyna niewiadoma jaka pozostala bedzie silnik: wlasnej roboty lub kupny.
-
- ****
- Posty: 183
- Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34
Re: Enchanted
Jedna udana próba to za mało.
W/g mnie dopiero 3-5 powtarzalnych wyników
mogą gwarantować pewne wyrzucenie spadochronu.
A przy okazji, nie zapomnij o amortyzacji spadochronu.
W/g mnie dopiero 3-5 powtarzalnych wyników
mogą gwarantować pewne wyrzucenie spadochronu.
A przy okazji, nie zapomnij o amortyzacji spadochronu.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Enchanted
Przypominam o jednym drobnym detalu...testy nie uwzględniają siły nacisku oporu powietrza na głowice w trakcie lotu. Tak naprawdę siła, z jaką mają sobie poradzić ładunki wyzwalające spadochron, jest wielokrotnie większa. Słowem...testujecie spad? ma walnąć o wiele mocniej niż się Wam wydaje.
-
- ****
- Posty: 183
- Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 12:34
Re: Enchanted
Głowica oddziela się od korpusu przy stosunkowo niewielkiej prędkości.
Praktycznie 30m/sek to prędkość graniczna.
Przy takiej prędkości siła oporu powietrza jest minimalna-rzędu 2N.
Problemem są siły działające na głowicę w czasie lotu.
Występuje przyspieszenie rzędu kilku-kilkudziesięciu g.
Przy prędkościach ok 200m/sek siły oporu powietrza są rzędu
kilkuset N. Może nastąpić efekt "wciśnięcia" głowicy w korpus
rakiety jeżeli głowica jest zbyt lużno spasowana.
I chyba to miałeś na myśli.
Praktycznie 30m/sek to prędkość graniczna.
Przy takiej prędkości siła oporu powietrza jest minimalna-rzędu 2N.
Problemem są siły działające na głowicę w czasie lotu.
Występuje przyspieszenie rzędu kilku-kilkudziesięciu g.
Przy prędkościach ok 200m/sek siły oporu powietrza są rzędu
kilkuset N. Może nastąpić efekt "wciśnięcia" głowicy w korpus
rakiety jeżeli głowica jest zbyt lużno spasowana.
I chyba to miałeś na myśli.
Re: Enchanted
Wszystkie komentarze wziete pod uwage!
Proba 1.2g Crimson Powder "na sucho":
https://youtu.be/e4KzMD2WlY0
Proba 1.5g Crimson Powder z olinowaniem, a jako atrapa spadu - reklamowka:
https://youtu.be/xW8cZkF9Zj0
Pracuje dalej.
Proba 1.2g Crimson Powder "na sucho":
https://youtu.be/e4KzMD2WlY0
Proba 1.5g Crimson Powder z olinowaniem, a jako atrapa spadu - reklamowka:
https://youtu.be/xW8cZkF9Zj0
Pracuje dalej.
Re: Enchanted
Witam ponownie po ponad rocznej przerwie od rakiet!
Po krotce powiem, ze postanowilem w koncu poleciec moja konstrukcja.
Aby to uczynic musialem uproscic projekt tj.:
- usuniety zostal kosz silniika
- uws na pierwsze loty nie bedzie uzyty
- pierwszy lot odbedzie sie na silniku estes D12-3
Nietety poprzez wyzej wymienione zmiany wszystko sie troszke pozmienialo w OpenRocket...
Stateczniki byly robione pod wczesniejsza wersje rakiety i teraz stabilnosc wychodzi prawie 4cal...
Co o tym myslicie?
https://zapodaj.net/2e67a9f97d7c2.jpg.html
Wiem, ze ciezka ale taka poprostu jest
Zastanawialem sie czy czasem nie skrocic jej o jakies 10cm co wtedy daje wynik ok 2,5cal i zmiejszy wage rakiety.
Spadochron jaki posiadam to estes 38cm.
Po krotce powiem, ze postanowilem w koncu poleciec moja konstrukcja.
Aby to uczynic musialem uproscic projekt tj.:
- usuniety zostal kosz silniika
- uws na pierwsze loty nie bedzie uzyty
- pierwszy lot odbedzie sie na silniku estes D12-3
Nietety poprzez wyzej wymienione zmiany wszystko sie troszke pozmienialo w OpenRocket...
Stateczniki byly robione pod wczesniejsza wersje rakiety i teraz stabilnosc wychodzi prawie 4cal...
Co o tym myslicie?
https://zapodaj.net/2e67a9f97d7c2.jpg.html
Wiem, ze ciezka ale taka poprostu jest
Zastanawialem sie czy czasem nie skrocic jej o jakies 10cm co wtedy daje wynik ok 2,5cal i zmiejszy wage rakiety.
Spadochron jaki posiadam to estes 38cm.