Silnik z rurki pcv do zimnej wody UsMetrix

Czyli serca naszych niebolotów !
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Rura o której pisałem to dokładnie SCH40

Obrazek
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Pierwszy test i rewelacji póki co nie ma się co spodziewać.

Najpierw trochę danych

Masa paliwa 170g w dwóch blokach (prawie identycznych)

Obrazek

Ziarna 63mm

Kanał 12mm

Zacisk 170



Jak wynika z SRM`a rura wytrzymała ok 4 MPa.

Coś mi tam na koniec kichnął, ale dał radę :)

http://www.youtube.com/watch?v=4fFhdBY4pLo



Bez hamowni to jednak tylko gdybanie. Jutro test z większym zaciskiem, dziś było już za późno.



Nastąpiła pewna erozja CX5, ale śr krytyczna pozostała bez zmian.

Obrazek



Zapłon słaby :/



Do jaskiniowca :

Już mi nie napiszesz - popracuj nad dyszą :) Teraz możesz pisać - popracuj nad zapłonem
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

OK. Niech będzie:

"popracuj nad zapłonem" :)

A tak na serio, to nieźle. Ten końcowy strzał to może być wydmuchnięcie resztek dopalającego się paliwa. Może dać solidniejszą inhibitację i lepiej związać z nią paliwo? To żółte to malowanie?
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Końcowy strzał mógł być spowodowany odpaleniem masy zapalnika w denku. Podejrzewam, że złapała trochę wilgoci od CX5 wlewanego na zatyczkę. Pewnie dlatego też nie zadziałał opornik :/

To żółte to malowanie. Z braku laku zastosowałem chlorokauczukową farbę do metalu. Chyba jednak docelowo zostanę przy inhibitowaniu papierem. Jakby nie było pracuję w branży papierniczej i tego mi nie brakuje :)



Kolor samego karmelka jest spowodowany mieleniem saletry w młynie kulowym ze świeżo odlewanymi ołowianymi kulami. Trochę tego się starło, trochę PCV z pomarańczowej kanalizacyjnej dwusetki. Pewnie też to miało wpływ na płomień wydobywający się w czasie pracy. Dlatego tak jak wcześniej napisałem, gdybaniem jest określanie parametrów silnika bez hamowni.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: robercik »

Można połączyć dwie metody. Kiedy farba jeszcze dobrze nie wyschła i lekko klei się do palców (ale nie brudzi) warto nawinąć ze dwie warstwy taśmy malarskiej - nigdy nie zawiodło.



Dysza z Cx5 spisała się dobrze - tak właśnie wygląda po pracy i nie będzie nic lepiej.



Płomień powiadasz od dodatku PCV ? ciekawe :)

Fajnie wyszło. Kiedy jakiś lot ?



pzdr
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Chemikiem nie jest więc moge tylko gdybać w tej materii.

A kiedy jakiś lot ? W weekend. :)
Bullet
PROFI
Posty: 284
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bullet »

Niestety rurka rurce nierówna mimo tej samej normy SCH40



Testy silników na 400g okazały się niewypałem, a raczej wypałem. Kolejne testy owocowały tylko i wyłącznie CATO. Test z filmiku to już zacisk 130. Poniżej tego zacisku nie ma sensu schodzić z powodu dość dużej masy samego korpusu i zbyt małej mocy silnika.

http://www.youtube.com/watch?v=KSOGn0RU ... re=channel



Niniejszym porzucam temat rurek US Metrix i zaczynam dłubać w ALU.
ODPOWIEDZ