Strona 4 z 9

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: wtorek, 5 lip 2011, 22:36
autor: ArturroKRK
A tutaj test takiego silnika - około 60g paliwa było i niestety wypluło zatyczkę... Dysza po wyjęciu jest jak nówka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SGM7d5Eg168[/youtube]

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: wtorek, 5 lip 2011, 22:44
autor: jaskiniowiec
Za wielkiego ciśnienia w komorze nie miałeś. Inaczej wystrzeliło by silnik z hamowni dużo wyżej.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: wtorek, 5 lip 2011, 23:29
autor: ArturroKRK
Kacper mówi że pewnie nie wypchnęło tej zatyczki od razu tylko najpierw doszło do rozszczelnienia... No sam nie wiem, ciężko ocenić - zatyczki nie znalazłem a rurka się stopiła. Natomiast czy by silnik wyżej poleciał? no nie wiem, w sumie to był przymocowany do hamowni ośmioma śrubami...

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 00:08
autor: jaskiniowiec
Przymocowany na sztywno?

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 00:12
autor: ArturroKRK
Przymocowany tak jak silnik Kacpra podczas testów na "dużej" hamowni. 8 śrub, w dwóch pierścieniach po 4 śruby.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 00:17
autor: jaskiniowiec
Oki, czyli silnik luźno.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 00:20
autor: michał93
Witam

Od kilku miesięcy z powodzeniem stosuje silniki z rur pcv. Niestety w moim ostatnim silniku doszło do
rozszczelnienia dyszy. Pierwszy raz mi się to przytrafiło.Tym gorzej że napędzał on rakietę która dostała bocznego ciągu
i po kilku akrobacjach wylądowała w polu. Silnik wykonany był z rurki NIBCO SCH 40 1" i zawierał 90g paliwa
karmelkowego w 3 blokach typu beates. Zacisk początkowy 145. Na 40g CX-5 użyłem 15ml wody. Długość dyszy 38mm.
Powierzchnia styku była przetarta a sam silnik odpalony był dopiero po miesiącu.

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Czy przed uformowaniem dyszy można pcv posmarować cieńką warstwą silikonu uniwersalnego aby zwiększyć jego szczelność?

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 00:48
autor: jaskiniowiec
Najpierw zaginasz końce rury i dopiero potem formujesz dysze metodą odlewania w korpusie?

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 09:28
autor: michał93
tak, opalarką zmiękczam brzeg rurki i zaginam ją ,wsadzam metalową formę i
wlewam CX-5,zakładam metalową podkładkę, i po jakimś czasie robię stożek wylotowy.
Ten silnik od pozostałych różnił się tylko tym że ponad miesiąc czekał do odpalenia.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 10:03
autor: KSard
michał93 pisze: Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?

Oczywiście, że się zdarzały. :)
Powiedz, czy ziarna paliwa umieszczasz bezpośrednio w korpusie silnika, czy też w dodatkowej osłonie papierowej?