Strona 5 z 9

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 11:03
autor: michał93
Cześć

ziarna inhibituje poprzez malowanie farbą, nie stosuje dodatkowej osłony papierowej.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 11:53
autor: Kacper
Też miałem takie przypadki, co prawda w rurkach PVC bardzo rzadko natomiast w rurkach z PP to praktyczne co drugi silnik był nieszczelny.

Tak wygląda przecięt(n)a dysza w rurce PP po odpaleniu:
2.jpg
2.jpg (104.11 KiB) Przejrzano 12565 razy
A lot wyglądał tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EZfdWcDI7-w[/youtube]

Myślę, że posmarowanie końców rurki od środka silikonem powinno znacząco pomóc. Przy odlewnio trzeba też szczególnie zwrócić uwagę na usuniecie wszystkich bąbelków z CX5.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 13:10
autor: jaskiniowiec
Może pomoże patent Pinota. Rurkę PCW smarujemy od środka klejem do rur PCW, wypełniamy dolną część drobniuśkim, suchym, odpylonym piaskiem. Ubijamy to jakimś kołkiem drewnianym, wysypujemy piasek i zostawiamy to do wyschnięcia. Wlewając potem CX5 następuje częściowe związanie betonu ze ściankami. Przy pewnej praktyce, oraz dobrym kleju można w ten sposób odlewać dysze bez zaginania ścianek PCW.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 15:05
autor: ArturroKRK
No ja przy wklejaniu dysz i zatyczek brałem papier ścierny 60-80 , wsadzałem zwiniętą rolkę do środka i przez moment kręciłem. W ten sposób wewnątrz powstaje mnóstwo poziomych żłobień które bardzo nieznacznie osłabiają rurkę (praktycznie w ogóle) a bardzo zwiększają przyczepność kleju i cementu.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 6 lip 2011, 20:12
autor: michał93
Dzięki za rady ,spróbuje najpierw zastosować silikon.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 13 lip 2011, 20:50
autor: ArturroKRK
Ha :smile: Dzisiaj odbyła się kolejna próba silnika... Tym razem mniej paliwa - według SRM zacisk wynosił około 200... i piękne CATO... z całego silnika i mocowania do hamowni znalazłem ( na szczęście) tylko dyszę :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1C59hqKjBA8[/youtube]

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: środa, 13 lip 2011, 21:00
autor: Erich
:grin: Niezłe CATO :wink:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: sobota, 16 lip 2011, 12:01
autor: kermit
ksp. :smile:
A czy ziarno było zainhibitowane na powierzchni styku ze ,ścianką silnika?
jesli nie to zaliczyłeś klasyczną "Xplozję"
http://wiki.rakiety.org.pl/index.php?title=Xplozja

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: sobota, 16 lip 2011, 12:43
autor: ArturroKRK
Karmelek glukozowo saletrowy był wylewany na gorąco do inhibitacji zrobionej z kilku warstw papieru nawijanego na aluminiową rurkę i klejonego wikolem. Ogólnie Inhibitacja jest sztywną papierową rurką... A wg. mnie CATO było ze względu jednak na zbyt duże ciśnienie...

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: poniedziałek, 18 lip 2011, 00:21
autor: jaskiniowiec
Wlać w inhibitację karmelek, to za mało. Karmelek ma sporą rozszerzalność cieplną. Mogły jednak być szczeliny. Lepiej jest albo zaklejać papierem gotowe ziarno, albo (póki karmelek jezscze ma koło 70-80 stC przyprasować go trochę.