Strona 6 z 9

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: wtorek, 18 paź 2011, 22:20
autor: Piromarek
Witam.

Mogę podpowiedzieć, że w moim silniku tego typu zastosowałem ziarna karmelka sorbitolowo-sacharozowego, wlewanego bezpośrednio do klejonych wikolem rurek tekturowych.
Nie było cato. Zero erozji dyszy dla karmelka.

Rurki przylegały ściśle zewnętrzną ścianką do ścianki wewnętrznej silnika.

Paliwo po zalaniu, prasowałem drewnianym stemplem w trakcie fazy plastycznej.

Rurki zrobione były z tektury z opakowania po jakimś ryżu, więc cienkiej, które dodatkowo zostały pokryte szkłem wodnym.


W kwestii długo schnących dysz, proponuję przetestowanie rozwiązania polegającego na ukształtowaniu dyszy w rurce od korpusu silnika, z masy wilgotnej zaprawy szamotowej.
Prosta sprawa.
Gwóźdź w deseczce, wycentrowana rurka od korpusu, stempel z kija od szczorki z kanałem na gwóźdź, dodatkowo mały stożek ( wylotowy dyszy ) nasunięty na ten gwóźdź.
Wsypujemy zaprawę i prasujęmy kołkiem.
Zsuwamy z pręta i wyciskamy na rękę stemplem. Robimy kilka sztuk. Odstawiamy do wysuszenia w ciepłe miejsce. Doba wystarcza.
Po wysuszeniu wypalamy dyszę palnikiem propanowym do czerwoności całej dyszy.

Takie dysze wklejamy na epoksyd i silikon żaroodporny.

Reszta jutro bo usypiam. Sory ciężki dzień.

Pozdrawiam.

Piromarek.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: sobota, 25 lut 2012, 18:17
autor: Piotrek
Witam
Poszukuje rurek NIBCO 1,1/4'' sh 40 , znalazłem kilka linków ze ofertą tych rurek i pytanie do Was - czy są odpowiednie?
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: poniedziałek, 27 lut 2012, 23:59
autor: robercik
Cześć
Piromarek pisze:Paliwo po zalaniu, prasowałem drewnianym stemplem w trakcie fazy plastycznej.

Rurki zrobione były z tektury z opakowania po jakimś ryżu, więc cienkiej, które dodatkowo zostały pokryte szkłem wodnym.


Potwierdzam że aby dobrze zainhibitować ziarno sacharozianki należy je prasować jeszcze w fazie plastycznej.
Szkło wodne jest zbędne, przy tej metodzie jako inhibitor nadaje się nawet cienka rurka od srajtaśmy. Pół milimetra grubości zwykłej tektury jest wystarczające dla modelarskich silników z pcv na sacharoziance.
rrzepkaa pisze:Witam
Poszukuje rurek NIBCO 1,1/4'' sh 40 , znalazłem kilka linków ze ofertą tych rurek i pytanie do Was - czy są odpowiednie?
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html
http://www.sklep.techhouse.pl/klejone-p ... -pvc-.html


Faktycznie jakość fotografi rurek w ofercie jest obłędna :???:
Prawdoodobnie jest to ta rurka o którą chodzi.

pzdr

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: piątek, 30 maja 2014, 20:17
autor: Sw21
Na początek dodam,że przedtem o swoich silnikach rakietowych pisałem tu

http://forum.rakiety.org.pl/moj-projekt-t2127.html

Obrazek
Silnik w pełnej okazałości.
Obrazek
Dysza z CX5
Obrazek
Sr z wmontowanym zapłonnikiem.

A teraz film z testu
https://www.youtube.com/watch?v=IwIjd53tDPQ

Trochę danych:

Ciąg średni ok 95N

Czas pracy myślę,że ponad 1s

Impuls całkowity ok.95Ns

Isp~108

Zacisk początkowy~170(rurka spokojnie na tym paliwie i przy takiej erozji dyszy wytrzyma nawet KN=250)

średnica początkowa dyszy 6mm

Przyjęta erozja dyszy 1mm,ale myślę,że jest więcej.

Paliwo to oczywiście karmelek glukozowy 65/35 w ilości 88g.

Na kielichu wylotowym dyszy zebrał się nagar,a poza tym dysza zerodowała jak cholera.

"Sekcja zwłok silnika razem ze zdjęciami jurto"

W danych jest napisane często około,ponieważ nie mam hamowni.

Ten odjazdowy ogień na początku pracy to mocny(chyba nawet za mocny)zapłonnik z prochu czarnego.

Pozdrawiam!Aleksander
EDIT:

Masa silnika 170g.

Silnik G95

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: sobota, 31 maja 2014, 09:49
autor: Sw21
Witam serdecznie!

Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia silnika po teście z opisami.

Pozwoliłem sobie przyciąć film na youtoube,ponieważ jeżeli ktoś się zorientował to użyłem słowa powszechnie uznanego za wulgarne :lol: .Ale były emocje.

Obrazek
Silnik trochę przypalony po teście.

Obrazek
Jak wspominałem dysza strasznie zerodowała i zebrał się na niej nagar.

Obrazek
Silnik i zatyczka po rozcięciu.

Obrazek
Inhibitor.

Przymierzam się do budowy większego silnika w rurce pvc na 125 g karmelka sorbitolowego.

Pozdrawiam!Aleksander

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: czwartek, 31 lip 2014, 14:22
autor: stary Leszek
Planuję budowę rakiety napędzanej silnikiem w/g "robercika"
Rurka 1" lub 1i1/4". Spotkałem się z określeniem, że silniki puchną.
Żeby nie mieć kłopotu z wyjęciem silnika trzeba zostawić trochę luzu.
Problem, że nie wiem ile tego luzu trzeba dać:0,5-1-1,5mm.
Czy ktoś może pomóc.

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: czwartek, 31 lip 2014, 22:19
autor: Sw21
Wydaje mi się,że nie puchną,ale nie sprawdzałem.Tak oprucz tego to przeprowadziłem udany test srG130,ale nie mogę wrzucić filmów,foto.

Pzdrawiam!Aleksander

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: poniedziałek, 4 sie 2014, 17:43
autor: Adam
Witam!
stary Leszek pisze: ile tego luzu trzeba dać:0,5-1-1,5mm.
Polimery zawsze lubią zmienić wymiar po ogrzaniu, zwłaszcza jeśli coś je nadmuchuje od środka. W tym przypadku można zostawić około 1mm luzu a silnik zamocować poprzez "pierścienie" z taśmy malarskiej (kilka nawiniętych warstw w jednym miejscu do właściwej średnicy).
Pozdrawiam!

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: piątek, 26 wrz 2014, 15:33
autor: Sw21
Cześć! Jest to już może zaległy materiał z połowy lipca,ale podczas wakacji nie mogłem wrzucić materiałów.Wżuce prawdopodobnie jeszcze dzisiaj materiały od projektu Sw21.

Test silnika rakietowego G130 zakończył się powodzeniem.Jedyne co mnie zmartwiło to fakt,że dycza zerodowała nierówno,ale w następnych lotach na tym wyło już ok.W drugim locie silnik miał mały przedmuch od strony zatyczki(czekał na odpalenie 1 miesiąc),,więc rakieta poleciała trochę niżej,ale erozja dyszy w tym sr była najmniejsza,ponieważ dysza z cx5 była wykonywana pod koniec czerwca(najlepiej związała)

Dane:

Ciąg(średni)~130N

Ciąg(max)~140N

Czas pracy~ok 1s

Impuls całkowity~130Ns

Masa silnika 255g

Isp~105

Paliwo 125 g karmelka sorbitolowego 65/35 fi 24mm fi kanału 9mm dł 60mm

Inhibitor papier Xero klejony na klej w sztyfcie i obwinięty warstwa taśmy malarskiej 15g

Zacisk początkowy 250

fi dyszy(początkowe 6mm

Erozja dyszy~3,5mm

Długość sr 1,5cm

Fi wew. 25,4mm(1 cal)

Fi zew. 34mm

Film(trochę nie udany) ze zdjęciami:


http://www.youtube.com/watch?v=rkhu8Shec2o


Wartości parametrów pracy sr są szacowane ponieważ nie mam chamowni,ale przymierzam się do budowy prostej hamowni sprężynowej.

Pozdrawiam!Aleksander

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

: poniedziałek, 9 lut 2015, 16:08
autor: Sarius
Witam

Jako że to mój pierwszy post:
Nazywam się Maciek, mam 15 lat i jestem z Łodzi. Na koncie nie mam żadnego udanego startu, a modelarstwem rakietowym interesuję się od 3 miesięcy.
Miałem już 3 nieudane testy silników tego typu (rurka PCV i karmelek) dlatego też proszę o pomoc.

Tak więc do rzeczy:
Po 2 nieudanych próbach nagrałem trzecią : https://www.youtube.com/watch?v=OfBpj5uEwZk
rurka 3/4 "
średnica dyszy - 0,8 cm
długość silnika - 11 cm
zacisk - nie wiem czy dobrze liczę - nie zrobiłem ziaren, tylko wcisnąłem elastyczny jeszcze karmelek do środka i ubiłem dlatego też dla nie zainhibitowanego paliwa będzie to 51,1875
1. Dysza wybuchła. Myślę że to dlatego że nie użyłem cx-5 (z powodu braku w domu) tylko c-10 (klej do płytek odporny na podgrzewanie Obrazek ). W środku była metalowa podkładka.
2. Czas pracy...około 20 sek. Obrazek Obrazek . Wnioskuje że to z powodu zbyt małego zacisku. Czy się mylę?
3. Gdy liczyłem zacisk to na początku policzyłem go dla pow. spalania tylko z góry ( tak jakby było zainhibitowane) i wyszło 9,7547. Jak to możliwe. Rozumiem że liczymy stosunek pow. spalanej do przekroju dyszy? Więc wynik będzie większy gdy powierzchnia spalana będzie większa. Więc po co inhibitować ziarno?

To chyba tyle. Od razu dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Sarius