Silniki hybrydowe by KSard
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silniki hybrydowe by KSard
W ostatnią niedzielę 18 marca 2012 przeprowadziłem udany test naziemny pierwszego silnika hybrydowego własnego pomysłu.
Do sporządzenia hybrydy użyłem rurki aluminiowej d=30 mm o ściance 1mm.
Na prowizorycznym stanowisku badawczym wykorzystując ciężką, drewnianą paletę, zamocowałem pierwszy silnik testowy SR 288 H.
Na tym etapie badań nie przewidywałem dokonania pomiarów ciągu a skoncentrowałem się tylko nad samym napełnieniem zbiornika, kontrolą szczelnością konstrukcji oraz sprawdzeniem systemem zapłonu silnika.
Tankowanie silnika powiodło się. Nieszczelności nie było. Odpalenie silnika udało się.Silnik SR 288 H palił się przez 1,1 sekundy
W zanadrzu mam jeszcze 2 większe silniki hybrydowe. testy przewiduję na najbliższy weekend.
Zmontowałem ponownie SR 288 H. Tym razem z paliwem polietylenowym.
Więcej na mojej stronie >>> tutaj
Do sporządzenia hybrydy użyłem rurki aluminiowej d=30 mm o ściance 1mm.
Na prowizorycznym stanowisku badawczym wykorzystując ciężką, drewnianą paletę, zamocowałem pierwszy silnik testowy SR 288 H.
Na tym etapie badań nie przewidywałem dokonania pomiarów ciągu a skoncentrowałem się tylko nad samym napełnieniem zbiornika, kontrolą szczelnością konstrukcji oraz sprawdzeniem systemem zapłonu silnika.
Tankowanie silnika powiodło się. Nieszczelności nie było. Odpalenie silnika udało się.Silnik SR 288 H palił się przez 1,1 sekundy
W zanadrzu mam jeszcze 2 większe silniki hybrydowe. testy przewiduję na najbliższy weekend.
Zmontowałem ponownie SR 288 H. Tym razem z paliwem polietylenowym.
Więcej na mojej stronie >>> tutaj
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam,
Co tu duzo gadac - pozostaje tylko pogratulowac sukcesu i nie tylko. Z tego co wiem, jest to chypa rowniez i pierszy w Polsce silnik tego typu.
Tak wiec podwojny sukces !!! Wazne jest, ze pierwsze proby sie udaly, a nastepne konstrukcje beda z pewnoscia wieksze oraz co za tym idzie
rowniez i sprawniejsze. W dobie zakazow i nakazow jest to z pewnoscia jedyna droga by legalnie bez dodatkowych uprawnien budowac silniki rakietowe.
Mysle, ze chyba i ja zaczne o czyms takim myslec
Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow
Paul
Co tu duzo gadac - pozostaje tylko pogratulowac sukcesu i nie tylko. Z tego co wiem, jest to chypa rowniez i pierszy w Polsce silnik tego typu.
Tak wiec podwojny sukces !!! Wazne jest, ze pierwsze proby sie udaly, a nastepne konstrukcje beda z pewnoscia wieksze oraz co za tym idzie
rowniez i sprawniejsze. W dobie zakazow i nakazow jest to z pewnoscia jedyna droga by legalnie bez dodatkowych uprawnien budowac silniki rakietowe.
Mysle, ze chyba i ja zaczne o czyms takim myslec
Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow
Paul
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Gratki. Mam nadzieję, że zaczyna się "nowa era" rakietnictwa w Polsce!
Jest jeszcze moja kupna hybrydusiaPaul pisze:Z tego co wiem, jest to chypa rowniez i pierszy w Polsce silnik tego typu.
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Trzeba zapamiętać tą datę bo to przełomowe wydarzenie Bardzo mnie cieszy ten sukces tym bardziej, że sam widzę przyszłość w silnikach hybrydowych, szczególnie jako napęd marszowy.
Mam nadzieję, że następny test planujesz w okolicach Krakowa bo bardzo chciałbym zobaczyć to na żywo.
Mam nadzieję, że następny test planujesz w okolicach Krakowa bo bardzo chciałbym zobaczyć to na żywo.
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Cześć!
Moje gratulacje.Może już pora przejść do nowej generacji silników.
Pozdrawiam.tadeusz
Moje gratulacje.Może już pora przejść do nowej generacji silników.
Pozdrawiam.tadeusz
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Super.
Ważne, że udana próba. W końcu to nowy typ silnika.
Ważne, że udana próba. W końcu to nowy typ silnika.
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Cześć!
Jeszcze jedna uwaga.Może jako paliwa spróbować PET/33%O2/.
Pozdrawiam.tadeusz
Jeszcze jedna uwaga.Może jako paliwa spróbować PET/33%O2/.
Pozdrawiam.tadeusz
- michał93
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 31
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Toruń
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Witam,
gratuluję sukcesu i życzę powodzenia w dalszych próbach. Mam nadzięję, że już niedługo zobaczymy pierwsze rakiety napędzane tymi silnikami.
gratuluję sukcesu i życzę powodzenia w dalszych próbach. Mam nadzięję, że już niedługo zobaczymy pierwsze rakiety napędzane tymi silnikami.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Dziękuję wszystkim za słowa uznania
Jestem jeszcze winien pokazania filmu z testu. Oto dowód rzeczowy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w6QR6YJfSaw[/youtube]
Silnik pracował krótko, ale soczyście. Proszę zwrócić uwagę na zachowanie się palety.
To na prawdę bardzo ciężki przedmiot i do tego zaklinowany o drzewo. Mimo to widać wyraźne poruszenie się "stanowiska badawczego" po odpaleniu.
Ten test należy traktować jako wstęp do całej serii prób zaplanowanych już w najbliższym czasie, bowiem mam przygotowane jeszcze dwa większe silniki.
Jeden o konstrukcji podobnej do tej z silnika SR 288H, czyli z odłączanym zbiornikiem, ale o zdecydowanie większych wymiarach (rurka 40 mm - KLASA J).
Drugi, to silnik zbudowany w kooperacji z Kacprem i Paulem. Paul wykonał dyszę oraz korpus silnika a Kacper zatyczkę z zaworem odpowietrzającym i przegrodę z rozpylaczem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kwg-WprSex0[/youtube]
Średnica silnika to standard modelarski 38 mm.
Konstrukcja odmienna od wcześniej omawianych, ponieważ silnik jest monolityczny, jak widać na wyżej zamieszczonym filmie.
Jestem jeszcze winien pokazania filmu z testu. Oto dowód rzeczowy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w6QR6YJfSaw[/youtube]
Silnik pracował krótko, ale soczyście. Proszę zwrócić uwagę na zachowanie się palety.
To na prawdę bardzo ciężki przedmiot i do tego zaklinowany o drzewo. Mimo to widać wyraźne poruszenie się "stanowiska badawczego" po odpaleniu.
Ten test należy traktować jako wstęp do całej serii prób zaplanowanych już w najbliższym czasie, bowiem mam przygotowane jeszcze dwa większe silniki.
Jeden o konstrukcji podobnej do tej z silnika SR 288H, czyli z odłączanym zbiornikiem, ale o zdecydowanie większych wymiarach (rurka 40 mm - KLASA J).
Drugi, to silnik zbudowany w kooperacji z Kacprem i Paulem. Paul wykonał dyszę oraz korpus silnika a Kacper zatyczkę z zaworem odpowietrzającym i przegrodę z rozpylaczem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kwg-WprSex0[/youtube]
Średnica silnika to standard modelarski 38 mm.
Konstrukcja odmienna od wcześniej omawianych, ponieważ silnik jest monolityczny, jak widać na wyżej zamieszczonym filmie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: Silniki hybrydowe by KSard
Gratulacje!
I takie pytanie: o jakim impulsie właściwym możmy mówić w przypadku takiego paliwa?
I takie pytanie: o jakim impulsie właściwym możmy mówić w przypadku takiego paliwa?