Silniki hybrydowe by KSard

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

W ostatnią niedzielę 18 marca 2012 przeprowadziłem udany test naziemny pierwszego silnika hybrydowego własnego pomysłu.
Obrazek


Do sporządzenia hybrydy użyłem rurki aluminiowej d=30 mm o ściance 1mm.
Na prowizorycznym stanowisku badawczym wykorzystując ciężką, drewnianą paletę, zamocowałem pierwszy silnik testowy SR 288 H.

Obrazek
Na tym etapie badań nie przewidywałem dokonania pomiarów ciągu a skoncentrowałem się tylko nad samym napełnieniem zbiornika, kontrolą szczelnością konstrukcji oraz sprawdzeniem systemem zapłonu silnika.
Tankowanie silnika powiodło się. Nieszczelności nie było. Odpalenie silnika udało się.Silnik SR 288 H palił się przez 1,1 sekundy
Obrazek

W zanadrzu mam jeszcze 2 większe silniki hybrydowe. testy przewiduję na najbliższy weekend.
Zmontowałem ponownie SR 288 H. Tym razem z paliwem polietylenowym.

Więcej na mojej stronie >>> tutaj
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Paul »

Witam,
Co tu duzo gadac - pozostaje tylko pogratulowac sukcesu i nie tylko. Z tego co wiem, jest to chypa rowniez i pierszy w Polsce silnik tego typu.
Tak wiec podwojny sukces !!! Wazne jest, ze pierwsze proby sie udaly, a nastepne konstrukcje beda z pewnoscia wieksze oraz co za tym idzie
rowniez i sprawniejsze. W dobie zakazow i nakazow jest to z pewnoscia jedyna droga by legalnie bez dodatkowych uprawnien budowac silniki rakietowe.
Mysle, ze chyba i ja zaczne o czyms takim myslec :wink:

Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow
Paul
placydo
PROFI
Posty: 710
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: placydo »

Gratki. Mam nadzieję, że zaczyna się "nowa era" rakietnictwa w Polsce!

Paul pisze:Z tego co wiem, jest to chypa rowniez i pierszy w Polsce silnik tego typu.
Jest jeszcze moja kupna hybrydusia ;)
Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Kacper »

Trzeba zapamiętać tą datę bo to przełomowe wydarzenie :grin: Bardzo mnie cieszy ten sukces tym bardziej, że sam widzę przyszłość w silnikach hybrydowych, szczególnie jako napęd marszowy.
Mam nadzieję, że następny test planujesz w okolicach Krakowa bo bardzo chciałbym zobaczyć to na żywo.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: tadeusz »

Cześć!

Moje gratulacje.Może już pora przejść do nowej generacji silników.

Pozdrawiam.tadeusz
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: jaskiniowiec »

Super.
Ważne, że udana próba. W końcu to nowy typ silnika.
tadeusz
PROFI
Posty: 396
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: tadeusz »

Cześć!

Jeszcze jedna uwaga.Może jako paliwa spróbować PET/33%O2/.

Pozdrawiam.tadeusz
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: michał93 »

Witam,
gratuluję sukcesu i życzę powodzenia w dalszych próbach. Mam nadzięję, że już niedługo zobaczymy pierwsze rakiety napędzane tymi silnikami.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

Dziękuję wszystkim za słowa uznania :smile:
Jestem jeszcze winien pokazania filmu z testu. Oto dowód rzeczowy :wink:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w6QR6YJfSaw[/youtube]

Silnik pracował krótko, ale soczyście. Proszę zwrócić uwagę na zachowanie się palety.
To na prawdę bardzo ciężki przedmiot i do tego zaklinowany o drzewo. Mimo to widać wyraźne poruszenie się "stanowiska badawczego" po odpaleniu. :smile:
Ten test należy traktować jako wstęp do całej serii prób zaplanowanych już w najbliższym czasie, bowiem mam przygotowane jeszcze dwa większe silniki.
Jeden o konstrukcji podobnej do tej z silnika SR 288H, czyli z odłączanym zbiornikiem, ale o zdecydowanie większych wymiarach (rurka 40 mm - KLASA J).
Drugi, to silnik zbudowany w kooperacji z Kacprem i Paulem. Paul wykonał dyszę oraz korpus silnika a Kacper zatyczkę z zaworem odpowietrzającym i przegrodę z rozpylaczem.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kwg-WprSex0[/youtube]

Średnica silnika to standard modelarski 38 mm.
Konstrukcja odmienna od wcześniej omawianych, ponieważ silnik jest monolityczny, jak widać na wyżej zamieszczonym filmie.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
Tofifi
PROFI
Posty: 828
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Białystok

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Tofifi »

Gratulacje!
I takie pytanie: o jakim impulsie właściwym możmy mówić w przypadku takiego paliwa?
ODPOWIEDZ