Silniki hybrydowe by KSard

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
przemo
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 218
Rejestracja: piątek, 25 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: przemo »

Wow! 3 dni nie zaglądałem a tu się dzieje historia ! :shock:
Wielkie gratulacjeeeeee ! :grin:
Tak jak były już poprzednie głosy, ja też nie mogę się doczekać FM. :cool:
powodzenia w dalszym rozwoju technologii
pozdrawiam
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

prm pisze: ... powodzenia w dalszym rozwoju technologii
Tak jak mówisz, technologia nadal jest rozwijana ;)
Tym razem testowałem dwa silniki hybrydowe o nieco innej konstrukcji. Pierwszy silnik, który poleciał w BOS-1 to "Hbryda 38 PL" - konstrukcja z tzw pływająca przegrodą, czyli można by ją nazwać silnikiem monolitycznym.
Natomiast testowane wczoraj hybrydy SR 317H i SR 318H, składały się z oddzielnego zbiorniczka na utleniacz oraz wymiennej komory spalania.
Komora spalania wykonana została z tworzywa sztucznego (PVC) a paliwem był polipropylen.
SR318Hm.jpg
SR318Hm.jpg (61.6 KiB) Przejrzano 10807 razy
Test miał głownie na celu sprawdzenie szczelności połączenia zbiornik - komora spalania.
Przy okazji testowane były nowe mieszanki zapłonowe.
Sama praca silnika nie była aż taka istotna. Czas pracy był stosunkowo krótki z uwagi na niewielkie zbiorniki, których pojemność nie przekraczała 200 ml.

Test szczelności wypadł pomyślnie. Silniki pracowały od 1,5 sek do 2,5 sek.

Za zaletę tego typu silników można uznać fakt, że jest możliwość wykonania ich w warunkach domowych, bez konieczności zlecania prac na tokarce.
Zobaczymy, czy uda mi się dopracować tak silnik, aby był bezpieczny i powtarzalny. Eksploatując tego typu silniki można będzie stosować ten sam zbiornik a wymieniać jedynie jednorazowe komory spalania.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: jaskiniowiec »

Myślę Krzycho, ze osobny zbiornik to dobry kierunek.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

Tym razem większy kaliber.
Paliwo na bazie żywicy epoksydowej.

Obrazek

Silnik SR 317B H

Na zdjęciu moment tuz po zapłonie. Parca 2 sekundy. Ciąg nieznany ;)
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: jaskiniowiec »

Uważaj! Któryś silnik w końcu pociągnie Ci tą paletę w górę!
Awatar użytkownika
rafciodz
****
Posty: 1237
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: rafciodz »

Haha to samo miałem napisać i wtedy znając ciężar palety będziemy wiedzieli jaki ciąg ;-)
Free Your Mind
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

Witam

Przygotowując się na FM 2013 testowałem zmodyfikowany silnik Hybryda 38 PL z paliwem z PVC
Hybryda 38 PL_sr320.jpg
Hybryda 38 PL_sr320.jpg (103.12 KiB) Przejrzano 10720 razy
Test wyszedł poprawnie, więc jest szansa wystartować hybrydą w Toruniu.


Hybryda 38 PL.jpg
Hybryda 38 PL.jpg (159.76 KiB) Przejrzano 10720 razy
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: KSard »

jaskiniowiec pisze:Uważaj! Któryś silnik w końcu pociągnie Ci tą paletę w górę!

... i stało się - dokonał tego nowy silnik hybrydowy klasy J :smile:
Obrazek
Paleta odfrunęła i bezpiecznie wylądowała 5 metrów od miejsca testu.
Była moc ! :wink:
Muszę w końcu dokonać pomiaru ciągów moich hybryd.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Hipersonal z silnikiem hybrydowym

Post autor: KSard »

4 czerwca wystartował mój Hipersonal z silnikiem hybrydowym.
Hybrydowy Hipersonal
Hybrydowy Hipersonal
IMGP7211-001.JPG (409.98 KiB) Przejrzano 10543 razy
Rakieta osiągnęła pułap ponad 400 metrów.
Odzysk dwustopniowy (DentaMag + SALT 3R)

Pogoda dopisała i zdjęcia wychodziły eleganckie.
Fotkę strzelił Jaskiniowiec :smile:
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Adam
Supersonic PROFI
Posty: 395
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silniki hybrydowe by KSard

Post autor: Adam »

Prześliczna fotka! Gratulacje!
ODPOWIEDZ