Silniki hybrydowe by Wiśnia

Czyli serca naszych niebolotów !
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... RnVVk/edit
Prace nadal trwają chociaż powoli :smile:. Oto foto częściowe złożone hamowni
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
A to butle na CO2. Mam 3 szt. takich butli idealne na zbiornik na NO2 do silnika. Powino się w nich mieści po 300g gazu.
el diablo
*
Posty: 23
Rejestracja: piątek, 11 lut 2011, 21:19
Lokalizacja: zgierz

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: el diablo »

witam jak rozwiązałeś problem z dyszą.
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: robercik »

Cześć
Wisnia pisze:(...)butle na CO2. Mam 3 szt. takich butli idealne na zbiornik na NO2 do silnika. Powino się w nich mieści po 300g gazu.
Fajnie by było, gdybyś przygotował kilka motorów hybrydowych na Festiwal Meteora, koniecznie z szybkozłączem 1/4".
My zabierzemy dużą butlę z gazem do ładowania.
Napisz jaką średnicę mają Twoje butle CO2.

pzdr
wojtek
*
Posty: 12
Rejestracja: sobota, 6 kwie 2013, 13:38

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: wojtek »

Rób jak chcesz.
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Butle mają Fi 60mm:). Właśnie staram się coś przygotować na Meteora. Ale jeszcze daleka droga przede mną :)
A to kilka fotek i film z dziś. To mój pierwsza próba na hamowni. U mnie gaz tym razem załączony został przez przepalenie cieniej membrany z PP. Niezbyt udana to konstrukcja ale zadziałało :). Obecnie moja hamownia mierzy ciąg i masę gazu w zbiorniku.
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: robercik »

Cześć
Wisnia pisze:Obecnie moja hamownia mierzy ciąg i masę gazu w zbiorniku.
No to stary dawaj wykresy!

pzdr
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Prosze bardzo:). Hamownia ma kilka wad np. próbkowanie przy dwóch czujnikach to tylko 10/s i zastosowałem zbyt długi przewód od czujników co dało spore szumy.
https://docs.google.com/file/d/0B5ZmJKW ... sp=sharing
jednostki na wykresie to gramy
Przed nastepnym testem skruce kable co znacznie poleprzy dokładność pomiarów
Awatar użytkownika
robercik
Supersonic PROFI
Posty: 1362
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: robercik »

Cześć
Wisnia pisze:Hamownia ma kilka wad np. próbkowanie przy dwóch czujnikach to tylko 10/s i zastosowałem zbyt długi przewód od czujników co dało spore szumy.
Hym...Pomiar zużytego gazu w tej sytuacji wydaje mi się extrawagancją. Napisz jaką częstotliwość próbkowania uzyskasz z jednym czujnikiem.

Dlaczego masz tak niski udział utleniacza? zasilasz silnik tylko podtlenkiem w stanie gazowym?

pzdr
Wisnia
*
Posty: 24
Rejestracja: sobota, 1 wrz 2012, 18:01

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: Wisnia »

Wiedziałem że słabo będzie się sprawdzać rejestracja na dwa czujniki. Głównym jego celem jest zmierzenie jaką ilością gazu został napełniony zbiornik . Myślę że w kolejne próby będą sie odbywały w następujący sposób . Najpierw napełniam zbiornik i zapisuje jaka ilość gazu sie w nim znajduje. Dalej odłączam go i test będzie tylko na jednym czujniku. W przydatku pojedynczego czujnika próbkowanie wynosi 50/s. Ten rejestrator który posiadam posiada sporą rozdzielczość bo szybkością nie powala:). Rozdzielczość to 1/10000.



Jeśli chodzi o tak niski O/F. Myślę że jest to spowodowane bardzo długim zapłonem. Musiała dojść do sporego nagrzania się paliwa co wywołało tak duża regresje. W poprzednich próbach testowałem tak jak i tym razem PCW i też wynikało z nich że PCW ma znacznie większą regresje niż PE . Poza tym co myślę było też bardzo istotnym czynnikiem było to że kanał był prawie na całej długości nagwintowany. Czyli jego powierzchnia była znacznie rozwinięta. A gaz z całą pewnością był ciekły. Widać to było przy próbach bez zapłonu . Wyraźnie było widać sporą białą smugę.
Awatar użytkownika
filantrop
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 14 wrz 2013, 13:02

Re: Silniki hybrydowe by Wiśnia

Post autor: filantrop »

Witam.Mam pytanie co do zaplonu.Jakiego opozniacza pan uzywa..?Jestem poczatkujacym modelarzem rakiet,postanowilem wiec skupic sie na paliwach i silnikach...Na logike N2O jest umieszczone na koncu kanalu...?
W ktorym miejscu kanalu nastepuje zaplon?Wydaje mi sie ze najkorzystniejszym miejscem byl by srodek kanalu,badz odcinek 25%towej odleglosci od utleniacza(N2O).Da to wieksza wydajnosc materialu,potrzebujacego utleniacza?
Bardzo bym prosil wyjasnic, jak to z tym jest,bo zapewne jestem w bledzie. Pozdrawiam.Piotrek.
ODPOWIEDZ