Długi czas pracy i mały ciąg

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
U.S. air force
****
Posty: 196
Rejestracja: czwartek, 23 sty 2020, 09:29
Lokalizacja: Lauterhagen

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: U.S. air force »

Czyli udało Ci się wyciągnąć większy ciąg niż klima d3-p.
Super :D
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.-Albert
Einstein
Awatar użytkownika
lagozaur
***
Posty: 69
Rejestracja: piątek, 23 sie 2019, 19:56
Kontakt:

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: lagozaur »

Zacząłem eksperymentować z geometrią ziaren spalanych czołowo. Mój ostatni silnik wygenerował ponad 9N ciągu, z ziarna sorbitolu o średnicy 25mm. Odlałem ziarno tak żeby spalana powierzchnia była wklęsła, tak jak w kompozytowych silnikach od aerotecha. Niestety dysza zniknęła pomimo otworów wywierconych w korpusie. Wiem że dałem za dużo wody do zaprawy, ale chciałbym też spróbować wzmocnienia dyszy jakimś drutem. Muszę opracować dobry sposób wykonywania takich silników, naprawdę mają potencjał.
Awatar użytkownika
RDX
***
Posty: 88
Rejestracja: środa, 17 lut 2021, 23:15
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: RDX »

lagozaur pisze: wtorek, 23 mar 2021, 17:19 Wiem że dałem za dużo wody do zaprawy, ale chciałbym też spróbować wzmocnienia dyszy jakimś drutem. Muszę opracować dobry sposób wykonywania takich silników, naprawdę mają potencjał.
Mam mnóstwo zapraw i gipsów po remoncie i czasach zabaw z gliną więc odpuściłem na razie kupowanie CX-5 i zacząłem eksperymenty z własnymi mieszankami. Aktualnie przeskoczyłem na silniki z rurki 3/4 cala i wykonuję dysze z pomocą form silikonowych. W pierwszej fazie stożek smaruję cienko "uszczelniaczem do pieców" i wkładam podkładkę. Po wysuszeniu wypełniam pozostałe miejsce mieszanką 1:1 gipsu ceramicznego z drobnym piaskiem dla gryzoni i szczyptą włókien szklanych. Dzięki zastosowaniu uszczelniacza nie ma erozji za podkładką. Działa to naprawdę fajnie i dotychczas miałem tylko jeden problem z dyszą bez wierconego korpusu, teraz zawsze daję dookoła 4 otwory. Jeśli będzie potrzeba opiszę w osobnym temacie proces w szczegółach choć nadal go dopracowuję.

Poniżej zdjęcia gotowych dysz w korpusach przed wsadzeniem ziaren i wyglądu dyszy po udanym teście silnika (Wg. symulacji D28)
dysze z foremki.jpeg
dysze z foremki.jpeg (185.54 KiB) Przejrzano 3438 razy
Dysza po teście.jpeg
Dysza po teście.jpeg (160.89 KiB) Przejrzano 3438 razy
PS. Spalanie papierosowe i różne kształty ziaren symuluje program openmotor, polecam bo póki co się sprawdza
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com
Awatar użytkownika
lagozaur
***
Posty: 69
Rejestracja: piątek, 23 sie 2019, 19:56
Kontakt:

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: lagozaur »

Bardzo jestem zainteresowany twoją technika wykonywania dysz. Openmotor jest bardzo fajnym programem, ale jak w większośco tego typu programów dokładność jest słaba przy niskich zaciskach. Openmotor pokazywał 10N ciągu, więc nawet blisko.
Awatar użytkownika
RDX
***
Posty: 88
Rejestracja: środa, 17 lut 2021, 23:15
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: RDX »

Nie wiem co wpisałeś, bo mi szczerze mówiąc jak nie kombinowałem tak nigdy nic sensownego nie wyskoczyło niemniej jednak założyłem, że może być przydatne. Taką geometrię np. wklęsłą i trzeba by jakoś na piechotę przeliczyć.
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com
Awatar użytkownika
lagozaur
***
Posty: 69
Rejestracja: piątek, 23 sie 2019, 19:56
Kontakt:

Re: Długi czas pracy i mały ciąg

Post autor: lagozaur »

Widzę że nagrania prezentacji właściciela Aerotecha z NARCON zostały udostępnione to podam dalej: To właśnie ta prezentacja dała mi pomysł na wklęsłe ziarno (silnik g8 i g12 różnią się praktycznie tylko wklęsłością spalanej powierzchni). Bardzo polecam, fajny kawałek historii no i oczywiście kopalnia wiedzy! Jeśli ktoś ma informacje o zawodach w 1983 (13:13) to proszę o wyjaśnienie, internet mi niestety nie pomógł.
ODPOWIEDZ