Karmelek
-
- PROFI
- Posty: 387
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: znad stawu w Baninie
- Kontakt:
U Ryśka
Ksp.
Na temat karmelka to najwięcej dowiesz się od http://www.nakka-rocketry.net/
65/35 to jest jego paliwko i najlepiej przez autora przebadane, na wszystkie możliwe sposoby. Zresztą odwiedź tą stronkę to się wiele ciekawego dowiesz.
Pozdrowienia
Kermit
Na temat karmelka to najwięcej dowiesz się od http://www.nakka-rocketry.net/
65/35 to jest jego paliwko i najlepiej przez autora przebadane, na wszystkie możliwe sposoby. Zresztą odwiedź tą stronkę to się wiele ciekawego dowiesz.
Pozdrowienia
Kermit
Impuls właściwy jaki udało się uzyskać grupie z pomorza w SR z rurki PCV to o ile dobrze pamiętam 128s.
Prędkość spalania zależy od ciśnienia, a więc konstrukcji silnika, ale ogólnie można powiedzieć, że szybko się pali. Na wolnym powietrzu o ile dobrze pamiętam 1cm spala się w ok 2,6s.
Idealny ciężar właściwy to 1,9 g/cm3.
Ciśnienie minimalne - jeżeli chodzi Ci tu o ciśnienie powyżej którego nie zachodzi efekt "ciufania", to karmelek chyba nie ma takiego ciśnienia, bo jeszcze nigdy nie widziałem żeby to paliwo "ciufało".
PS Wiele ciekawych informacji można się dowiedzieć z arkusza "SRM", pana Nakki.
Prędkość spalania zależy od ciśnienia, a więc konstrukcji silnika, ale ogólnie można powiedzieć, że szybko się pali. Na wolnym powietrzu o ile dobrze pamiętam 1cm spala się w ok 2,6s.
Idealny ciężar właściwy to 1,9 g/cm3.
Ciśnienie minimalne - jeżeli chodzi Ci tu o ciśnienie powyżej którego nie zachodzi efekt "ciufania", to karmelek chyba nie ma takiego ciśnienia, bo jeszcze nigdy nie widziałem żeby to paliwo "ciufało".
PS Wiele ciekawych informacji można się dowiedzieć z arkusza "SRM", pana Nakki.
- andżej
- Supersonic PROFI
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Witam
150 to dla karmelka już potężny zacisk na granicy wytrzymałości rury PCV 1,25cala firmy Nibco. Nam prędkość spalania przy takim zacisku wychodziła około 1cm/s. Impuls 128 można uzyskać tylko przy prawidłowym zapłonie silnika, przy bylejakim zapłonie impuls spada do 100s. Proponuję dla bezpieczeństwa zacisk 100. Ciufanie karmelka widziałem tylko po dodatku dysperbitu czysty karmelek nie ciufa nawet przy zacisku 70.
Pozdr
150 to dla karmelka już potężny zacisk na granicy wytrzymałości rury PCV 1,25cala firmy Nibco. Nam prędkość spalania przy takim zacisku wychodziła około 1cm/s. Impuls 128 można uzyskać tylko przy prawidłowym zapłonie silnika, przy bylejakim zapłonie impuls spada do 100s. Proponuję dla bezpieczeństwa zacisk 100. Ciufanie karmelka widziałem tylko po dodatku dysperbitu czysty karmelek nie ciufa nawet przy zacisku 70.
Pozdr
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: