Karmelek

Skład wykonanie itp...
Gotherd
**
Posty: 42
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gotherd »

Ja trzymam bloki paliwa w woreczkach strunowych - spokojnie wytrzymują.
Gość

Post autor: Gość »

Temp. topnienia cukru wynosi od 102 st.C do 104 st.C potem im wyzsza temp tym ciemniejszy :) a temp wrzenia oleju to z tego co wiem od 250 st.C do nawet 300 zależy jaki olej :)
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan »

Jeżeli ktoś zna proszę o podanie podstawowych parametrów karmelki (65/35):

- impuls właściwy;

- ciśnienie minimalne;

- prędkość spalania;

- ciężar właściwy;
kermit
PROFI
Posty: 387
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: znad stawu w Baninie
Kontakt:

U Ryśka

Post autor: kermit »

Ksp. :)

Na temat karmelka to najwięcej dowiesz się od http://www.nakka-rocketry.net/

65/35 to jest jego paliwko i najlepiej przez autora przebadane, na wszystkie możliwe sposoby. Zresztą odwiedź tą stronkę to się wiele ciekawego dowiesz.

Pozdrowienia

Kermit :)
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan »

Pomimo dość długiego szukania na stronie Pana Nakki nie wyszukałem tych konkretnych informacji. Chociaż strona bardzo dobra! Napewno jeszcze z niej skorzystam...



Ponawiam więc pytanie o podstawowe parametry karmelki 65/35.
Paweł
******
Posty: 192
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Paweł »

Impuls właściwy jaki udało się uzyskać grupie z pomorza w SR z rurki PCV to o ile dobrze pamiętam 128s.

Prędkość spalania zależy od ciśnienia, a więc konstrukcji silnika, ale ogólnie można powiedzieć, że szybko się pali. Na wolnym powietrzu o ile dobrze pamiętam 1cm spala się w ok 2,6s.

Idealny ciężar właściwy to 1,9 g/cm3.

Ciśnienie minimalne - jeżeli chodzi Ci tu o ciśnienie powyżej którego nie zachodzi efekt "ciufania", to karmelek chyba nie ma takiego ciśnienia, bo jeszcze nigdy nie widziałem żeby to paliwo "ciufało".



PS Wiele ciekawych informacji można się dowiedzieć z arkusza "SRM", pana Nakki.
Bart
***
Posty: 63
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielcownia.

Post autor: Bart »

Prawda, karmelek nie krztusi się, ale porządne spalanie zachodzi już przy 150 Kn.
Awatar użytkownika
andżej
Supersonic PROFI
Posty: 444
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: andżej »

Witam



150 to dla karmelka już potężny zacisk na granicy wytrzymałości rury PCV 1,25cala firmy Nibco. Nam prędkość spalania przy takim zacisku wychodziła około 1cm/s. Impuls 128 można uzyskać tylko przy prawidłowym zapłonie silnika, przy bylejakim zapłonie impuls spada do 100s. Proponuję dla bezpieczeństwa zacisk 100. Ciufanie karmelka widziałem tylko po dodatku dysperbitu czysty karmelek nie ciufa nawet przy zacisku 70.



Pozdr
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jaskiniowiec »

Widziałem ciufanie zwykłego karmelka ze dwa razy. Tak więc potrafi sie rozciufać, ale trudno określić przy jakim to było ciśnieniu.
Mortan
**
Posty: 52
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Mortan »

Ok, dzięki.

Jeszcze jeden parametr by mi się przydał. Jaka jest temperatura zapłonu karmelka (uformowanego paliwa).
ODPOWIEDZ