Paliwo żywiczne na bazie siarki.

Skład wykonanie itp...
Gość

Paliwo żywiczne na bazie siarki.

Post autor: Gość »

Witam.



Kilka dni temu próbowałem dowiedzieć się czegoś na temat tego paliwa za pomocą gg, jednak nie otrzymałem odpowiedz, w związku z tym postanowiłem ponudzić tutaj. Jestem początkujący, do tej pory zajmowałem się tylko silnikami z paliwem karmelkowym, tak więc proszę bez uszczypliwości :wink: . Do rzeczy:



Wykonałem moje pierwsze paliwo żywiczne w proporcjach: saletra 63%, siarka 10% i żywica epoksydowa 17%. Po wymieszaniu składników moje paliwo miało konsystencję kaszy, a wydaje mi się, że tak być nie powinno. Było jednolitego koloru, jednakże następnego dnia cały czas miało jeszcze formę lekko lepkiego ciasta (a z tego co mi wiadomo powinno być twarde). W związku z tym prośba - napiszcie mi co mogłem zrobić źle (za małe rozdrobnienie substratów?; za mało utwardzacza?). Za wszelkie wskazówki i opinie na temat tego paliwa oraz innych paliw żywicznych z góry serdecznie dziękuję.



Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KSard »

Witam



Wygląda mi to na niewłaściwe proporcje ŻE - utwardzacz.

Ile dałeś utwardzacza ( jaka to była żywica) ?
Gość

Post autor: Gość »

Tak też myślałem. Nie zużyłem całego pojemnika, ponieważ najpierw chciałem sprawdzić jak zniesie to silnik. Po przeczytaniu instrukcji w odpowiedniej proporcji chciałem zrobić paliwo z połowy żywicy. Starałem się "na oko" wycisnąć ile trzeba, ale chyba za skąpo poszło :wink: :roll: . Jeśli o żywicę chodzi - nie pamiętam, coś na "N" (Noxon, Nixon?). Chciałem kupić Epidian 5, ale pech chciał, że akurat tego dnia zeszły ostatnie trzy. Na szczęście w tym tygodniu ma być dostawa :) .



Pozdrawiam.
Gość

Post autor: Gość »

A co do tematu : Takie paliwo jest na pewno dla niektórych bardziej "dostępne" ze względu na brak aluminium którego jednak nie tak łatwo dostać.Będzie chyba jednak w nim brakować najistotniejszej dla mnie rzeczy-widowiskowości :]





I trochę odbiegające od tematu : Mianowicie , czy epidian5 jest taki no...bardziej lejący??Bo kupiłem jakąś żywice epoksydową , która ma konsystencję zatwardzonego miodu :/ Jednym słowem nie można jej praktycznie wagowo odmierzyć.



Pozdrawiam Nomios :D
zombek
*****
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Paliwo żywiczne na bazie siarki.

Post autor: zombek »

Hej :) .

Moim zdaniem na początku dużo łatwiej (lepiej?) będzie ci zająć się opracowanymi już paliwami rakietowymi, szczególnie jeśli na razie nie miałeś styczności z innymi paliwami niż karmelek. Na opracowywanie własnych jeszcze przyjdzie czas :wink: . Osobiście proponowałbym ci RNX Nakki, KNOSALa Ksarda lub ŻPP. Proporcje podane, zaciski właściwie też - nic tylko robić silniki.



Poza tym, szczerze mówiąc myślę że taki skład nie jest do końca korzystny. Mianowicie co w tym paliwie robi siarka? Wiem, że siarka jest katalizatorem, jednak z badań wynika, że b. słabym, szczególnie w takiej ilości(obserwowane jest przegięcie krzywej po przekroczeniu pewnej ilości danego katalizatora). Jeśli jest traktowana tylko jako reduktor, dobrze. Jednak warto zauważyć, że nie powoduje wzrostu widowiskowości, nie ma też małego ciężaru właściwego produktów spalania w tej reakcji - Impuls właściwy tego paliwa dla 400 psi wynosi 135 sek (lepszy rezultat otrzymasz dodając nawet cukru). Tak więc po co je stosować? Może dla długiego czasu działania? Moim zdaniem łatwiej jest zastosować RNX lub karmelek z jakimś inhibitorem(spowalniaczem).



Nie chcę abyś źle mnie zrozumiał, jestem jak najbardziej za eksperymentami. Jednak sugeruję ci spróbowanie już opracowanych paliw żywicznych.



Co do żywicy o konsystencji scukrzonego miodu, widziałem coś takiego, jednak konsystencja taka była efektem b. długiego przechowywania...









PS. W składzie paliwa zgubiłeś 10% :wink: ... Chyba nie przewidujesz zawartości powietrza w paliwie 10% :lol: ?!
Gość

Post autor: Gość »

Właśnie to nie jest paliwo wymyślone przeze mnie, tylko jedno z tych, znalezionych w internecie (obok KNOSAL-a właśnie i czegoś jeszcze) :D!!! No, z tymi proporcjami słuszna uwaga... Albo błąd na stronie, albo ja źle przepisałem :wink: :roll: . Dzięki :).
zombek
*****
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zombek »

Myślę, że te zaginione procenty to 10% Al... :wink:

Spróbuj składu podobnego do tego:



KNO3 - 65%

Al - 10%

S - 8%

Fe2O3 - 2%

EPOXY - 15%



Do żywicy dodajesz 10% Z1 lub stosowną ilość innego utwardzacza. Czyli na 15g żywicy w paliwie dajesz 1,5g Z1.



Z moich doswiadczen wynika, ze rura PVC nibco do wody zimnej wytrzymuje Kn=170 - w takim zacisku jest mozliwe zbudowanie dzialajacego silnika, natomiast zdecydowanie lepiej zastosowac korpus aluminiowy w ktorym mozna osiagnac wyzsze wartosci zacisku i tym samym cisnienia.



Pozdrawiam.
Gość

Post autor: Gość »

Właśnie o ten glin chciałem zapytać, czy nie można nim tego deficytu zastąpić :D. Natomiast teraz pytanie z innej beczki, jak już mówiłem jest to dla mnie <span style="font-style: italic">wyższa szkoła jazdy</span> i zielono mi: czy rura kartonowa (klejona fabrycznie) o średnicy wewnętrznej 38 mm i grubości ścianek 4 mm zda egzamin jako korpus silnika? Wydaje mi się, że coś takiego spisze się lepiej niż aluminiowa rurka.
Gotherd
**
Posty: 42
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30

Post autor: Gotherd »

U mnie - wielokrotnie potraktowana szkłem wodnym, jakoś dawała radę, ale na pewno nie jest to lepsze niż Al.



Pozdro
ODPOWIEDZ