Parametry paliwa na Na2NO3
: piątek, 8 lut 2019, 11:45
Witam.
Przejrzałem sporo w necie ale nie znalazłem parametrów paliwa opartego na azotanie sodu i cukru(pudru).
Ze strzępków informacji sporządziłem poniższe dane: (część z nich jest wzięta z prochu czarnego, część moje nieudolne obliczenia a część z uśrednienia kilku wartości)
Ro = 1.3; //GĘSTOŚĆ PALIWA [g/cm3]
fo = 234.51; //SIŁA PALIWA [kGcm/g]
Uo = 1.72; //LINIOWA SZYBKOŚĆ SPALANIA [cm/sek]
np = 0.2;(*0.172;*) //WYKŁADNIK RÓWNANIA SPALANIA 0.164+/-0.017
ka = 1.25; //WYKŁADNIK ADIABATY 1.2--1.3
Jeśli ktoś znalazł bardziej wiarygodne dane lub lepiej wykonał takie badania proszę o kontakt.
Zapytacie dlaczego azotan sodu a nie potasu. Z obliczeń wynika, że ten związek zawiera największą zawartość tlenu aktywnego.
Badania pokazały, że silnik osiąga lepsze parametry wtedy gdy masa cząsteczkowa produktów spalania jest jak najniższa a Na ma mniejszą masę atomową niż K. Nie wiem jakie są ceny KNO3 ale kupiłem bez problemu chemicznie czysty NaNO3 za 13 PLN/kG.
Teraz z innej beczki:
W necie znalazłem tylko schematyczne rysunki przyrządu manometrycznego (niektórzy nazywają to bombą ale dla mnie źle się kojarzy).
Najstarszy z rysunków pochodzi z encyklopedii BRYTANICA 1911. Jestem w stanie we własnym warsztaciku zbudować taki przyrząd.
Jeśli masz rysunki a lepiej zbudowałeś daj znać.
Pozdrawiam Zbych
Przejrzałem sporo w necie ale nie znalazłem parametrów paliwa opartego na azotanie sodu i cukru(pudru).
Ze strzępków informacji sporządziłem poniższe dane: (część z nich jest wzięta z prochu czarnego, część moje nieudolne obliczenia a część z uśrednienia kilku wartości)
Ro = 1.3; //GĘSTOŚĆ PALIWA [g/cm3]
fo = 234.51; //SIŁA PALIWA [kGcm/g]
Uo = 1.72; //LINIOWA SZYBKOŚĆ SPALANIA [cm/sek]
np = 0.2;(*0.172;*) //WYKŁADNIK RÓWNANIA SPALANIA 0.164+/-0.017
ka = 1.25; //WYKŁADNIK ADIABATY 1.2--1.3
Jeśli ktoś znalazł bardziej wiarygodne dane lub lepiej wykonał takie badania proszę o kontakt.
Zapytacie dlaczego azotan sodu a nie potasu. Z obliczeń wynika, że ten związek zawiera największą zawartość tlenu aktywnego.
Badania pokazały, że silnik osiąga lepsze parametry wtedy gdy masa cząsteczkowa produktów spalania jest jak najniższa a Na ma mniejszą masę atomową niż K. Nie wiem jakie są ceny KNO3 ale kupiłem bez problemu chemicznie czysty NaNO3 za 13 PLN/kG.
Teraz z innej beczki:
W necie znalazłem tylko schematyczne rysunki przyrządu manometrycznego (niektórzy nazywają to bombą ale dla mnie źle się kojarzy).
Najstarszy z rysunków pochodzi z encyklopedii BRYTANICA 1911. Jestem w stanie we własnym warsztaciku zbudować taki przyrząd.
Jeśli masz rysunki a lepiej zbudowałeś daj znać.
Pozdrawiam Zbych