Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Czyli serca naszych niebolotów !
Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK »

A tutaj test takiego silnika - około 60g paliwa było i niestety wypluło zatyczkę... Dysza po wyjęciu jest jak nówka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SGM7d5Eg168[/youtube]
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec »

Za wielkiego ciśnienia w komorze nie miałeś. Inaczej wystrzeliło by silnik z hamowni dużo wyżej.
Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK »

Kacper mówi że pewnie nie wypchnęło tej zatyczki od razu tylko najpierw doszło do rozszczelnienia... No sam nie wiem, ciężko ocenić - zatyczki nie znalazłem a rurka się stopiła. Natomiast czy by silnik wyżej poleciał? no nie wiem, w sumie to był przymocowany do hamowni ośmioma śrubami...
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec »

Przymocowany na sztywno?
Awatar użytkownika
ArturroKRK
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: ArturroKRK »

Przymocowany tak jak silnik Kacpra podczas testów na "dużej" hamowni. 8 śrub, w dwóch pierścieniach po 4 śruby.
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec »

Oki, czyli silnik luźno.
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: michał93 »

Witam

Od kilku miesięcy z powodzeniem stosuje silniki z rur pcv. Niestety w moim ostatnim silniku doszło do
rozszczelnienia dyszy. Pierwszy raz mi się to przytrafiło.Tym gorzej że napędzał on rakietę która dostała bocznego ciągu
i po kilku akrobacjach wylądowała w polu. Silnik wykonany był z rurki NIBCO SCH 40 1" i zawierał 90g paliwa
karmelkowego w 3 blokach typu beates. Zacisk początkowy 145. Na 40g CX-5 użyłem 15ml wody. Długość dyszy 38mm.
Powierzchnia styku była przetarta a sam silnik odpalony był dopiero po miesiącu.

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Czy przed uformowaniem dyszy można pcv posmarować cieńką warstwą silikonu uniwersalnego aby zwiększyć jego szczelność?
Awatar użytkownika
jaskiniowiec
Administrator
Posty: 2379
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: jaskiniowiec »

Najpierw zaginasz końce rury i dopiero potem formujesz dysze metodą odlewania w korpusie?
Awatar użytkownika
michał93
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 31
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
Lokalizacja: Toruń

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: michał93 »

tak, opalarką zmiękczam brzeg rurki i zaginam ją ,wsadzam metalową formę i
wlewam CX-5,zakładam metalową podkładkę, i po jakimś czasie robię stożek wylotowy.
Ten silnik od pozostałych różnił się tylko tym że ponad miesiąc czekał do odpalenia.
Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1499
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody

Post autor: KSard »

michał93 pisze: Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?

Oczywiście, że się zdarzały. :)
Powiedz, czy ziarna paliwa umieszczasz bezpośrednio w korpusie silnika, czy też w dodatkowej osłonie papierowej?
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
ODPOWIEDZ