Silnik z rurki PCV do zimnej wody
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
A tutaj test takiego silnika - około 60g paliwa było i niestety wypluło zatyczkę... Dysza po wyjęciu jest jak nówka
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SGM7d5Eg168[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SGM7d5Eg168[/youtube]
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Za wielkiego ciśnienia w komorze nie miałeś. Inaczej wystrzeliło by silnik z hamowni dużo wyżej.
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Kacper mówi że pewnie nie wypchnęło tej zatyczki od razu tylko najpierw doszło do rozszczelnienia... No sam nie wiem, ciężko ocenić - zatyczki nie znalazłem a rurka się stopiła. Natomiast czy by silnik wyżej poleciał? no nie wiem, w sumie to był przymocowany do hamowni ośmioma śrubami...
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Przymocowany na sztywno?
- ArturroKRK
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 381
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwie 2011, 12:32
- Lokalizacja: Kraków , Łagiewniki
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Przymocowany tak jak silnik Kacpra podczas testów na "dużej" hamowni. 8 śrub, w dwóch pierścieniach po 4 śruby.
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Oki, czyli silnik luźno.
- michał93
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 31
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Toruń
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Witam
Od kilku miesięcy z powodzeniem stosuje silniki z rur pcv. Niestety w moim ostatnim silniku doszło do
rozszczelnienia dyszy. Pierwszy raz mi się to przytrafiło.Tym gorzej że napędzał on rakietę która dostała bocznego ciągu
i po kilku akrobacjach wylądowała w polu. Silnik wykonany był z rurki NIBCO SCH 40 1" i zawierał 90g paliwa
karmelkowego w 3 blokach typu beates. Zacisk początkowy 145. Na 40g CX-5 użyłem 15ml wody. Długość dyszy 38mm.
Powierzchnia styku była przetarta a sam silnik odpalony był dopiero po miesiącu.
Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Czy przed uformowaniem dyszy można pcv posmarować cieńką warstwą silikonu uniwersalnego aby zwiększyć jego szczelność?
Od kilku miesięcy z powodzeniem stosuje silniki z rur pcv. Niestety w moim ostatnim silniku doszło do
rozszczelnienia dyszy. Pierwszy raz mi się to przytrafiło.Tym gorzej że napędzał on rakietę która dostała bocznego ciągu
i po kilku akrobacjach wylądowała w polu. Silnik wykonany był z rurki NIBCO SCH 40 1" i zawierał 90g paliwa
karmelkowego w 3 blokach typu beates. Zacisk początkowy 145. Na 40g CX-5 użyłem 15ml wody. Długość dyszy 38mm.
Powierzchnia styku była przetarta a sam silnik odpalony był dopiero po miesiącu.
Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Czy przed uformowaniem dyszy można pcv posmarować cieńką warstwą silikonu uniwersalnego aby zwiększyć jego szczelność?
- jaskiniowiec
- Administrator
- Posty: 2379
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
Najpierw zaginasz końce rury i dopiero potem formujesz dysze metodą odlewania w korpusie?
- michał93
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 31
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:31
- Lokalizacja: Toruń
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
tak, opalarką zmiękczam brzeg rurki i zaginam ją ,wsadzam metalową formę i
wlewam CX-5,zakładam metalową podkładkę, i po jakimś czasie robię stożek wylotowy.
Ten silnik od pozostałych różnił się tylko tym że ponad miesiąc czekał do odpalenia.
wlewam CX-5,zakładam metalową podkładkę, i po jakimś czasie robię stożek wylotowy.
Ten silnik od pozostałych różnił się tylko tym że ponad miesiąc czekał do odpalenia.
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Silnik z rurki PCV do zimnej wody
michał93 pisze: Co o tym sądzicie? Czy wam też zdarzały się takie przypadki i czy jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Oczywiście, że się zdarzały.
Powiedz, czy ziarna paliwa umieszczasz bezpośrednio w korpusie silnika, czy też w dodatkowej osłonie papierowej?
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin