Projekt Icarus

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Awatar użytkownika
yarco
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Projekt Icarus

Post autor: yarco »

Icarus powstał jako rakieta 2-u stopniowa. Wykorzystałem do budowy materiały poprodukcyjne przy głównym projekcie rakiety RM-1. Planowany lot będzie na Festiwalu Meteora a co tego wyjdzie nie wiem , ale jestem dobrej myśli. Obrazek
Wymiary

pierwszy stopień średnica 64 mm
drugi stopień średnica 43 mm
długość całkowita 1200 mm
waga ?


Obrazek
narazie złozona na sucho bez podkładowania itp
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Projekt Icarus

Post autor: Paul »

Witam,
Bardzo ciekawy projekt :grin: Ja rowniez, juz od dluzszego czasu przymierzam sie do rakiety dwostopniowej, ale jakos nie moge sie do tego zmobilizowac :???:
Uklad dwostopniowy, to juz powazniesze zadanie jezeli chodzi np. o sam odzysk obydwu stopni jak rowniez i samo wywazenie modelu. O powodzeniu takiego projektu decyduje rowniez
prawidlowe odpalenie silnika drugiego stopnia - jakas elektronika ? Moze napiszesz cos wiecej na ten temat jak zamierzasz rozwiazac, albo jak rozwiazales te problemy :wink:
Jakie silniki zamierzasz zastosowac w tej rakiecie - TSP ?

Pozdrawiam
Paul
Awatar użytkownika
yarco
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Projekt Icarus

Post autor: yarco »

Witam
Będzie to wielki test całego układu, stateczności i podziału stopni oraz systemu odzyskowego rakiety. Metoda zapłonu drugiego stopnia polega na zasanie przekazanie ognia przez silnik pierwszego za pomocą ścieżki prochowej.
Pierwszy stopień będzie napędzany F60 drugi E35
Nie robiłem żadnych obliczeć co do stateczności i parametrów lotu bo nie znam się aż tak bardzo natym.


Podzespoły rakiety jeszcze w surowym stanie ale dziś kończę podkładować i pozostanie lakierowanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"

Paul
Supersonic PROFI
Posty: 937
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Luedenscheid

Re: Projekt Icarus

Post autor: Paul »

Witam,
Metoda zapłonu drugiego stopnia polega na zasanie przekazanie ognia przez silnik pierwszego za pomocą ścieżki prochowej.
O ile to dobrze zrozumialem, to po wypaleniu silnika pierwszego stopnia ma nastapic zaplon silnika drugiego stopnia. Cos w tym rodzaju jak rakiety sportowe klasy S1 :wink:
Musisz zwrocic uwage na to, ze silniki te maja dodatkowo opozniacz, a zaplon drugiego stopnia musi nastapic natychmiast po ustaniu pracy silnika pierwszego.
Inaczej istnieje niebezpieczenstwo, ze rakieta zacznie poruszac sie juz po torze balistycznym i drugi stopien poleci poziomo (!!!!)
Dla silnika F (TSP) rakieta nie powinna wazyc wiecej jak 600 max 700g. Inaczej start bedzie raczej wolny i podatny na boczny wiatr.

Pozdrawiam
Paul
Awatar użytkownika
yarco
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 13 lut 2011, 20:17
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Projekt Icarus

Post autor: yarco »

Tak jak mówisz silnik 1-go stopnia wyskrobany opóźniacz do zera i przekazanie rurką ogniową do drugiego silnika w teorii powino działać ale czy w rzeczywistości wyjdzie przekonamy się.
"Niebo jest czarne a Ziemia Niebieska"

ODPOWIEDZ