"Meteorek"

Piszemy tylko o własnych konstrukcjach modeli - ale nie o silnikach!
Skiba
***
Posty: 124
Rejestracja: środa, 15 lut 2012, 18:44
Lokalizacja: Radoszyce

Re: "Meteorek"

Post autor: Skiba » niedziela, 7 lip 2013, 11:12

Ponoć zdarzały się CATO Ros-ów z dyszą 4,5mm. Dlatego dla pewności lepiej rozwiercać do 5 mm :razz: .
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą.

Awatar użytkownika
Piotrek
Podniebny Filmowiec
Podniebny Filmowiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
Lokalizacja: Chotyłów/Międzyrzec Podlaski
Kontakt:

Re: "Meteorek"

Post autor: Piotrek » niedziela, 7 lip 2013, 11:50

Pozwolę sobie, że się wtrące ;) . Kolega powyżej zaproponował, żeby rozwiercić dysze do 5mm bo przy 4,5 istnieje (małe ale jednak) ryzyko na CATO, i dodatkowo silniki mają predyspozycje, żeby pęcznieć i wtedy można mieć problem z ich wyjęciem. Przy 5mm będzie bezpieczniej a silnik praktycznie nie straci na osiągach.

Pozdrawiam Piotr.
https://www.facebook.com/rrzepp?ref=hl znajdziesz tutaj wiele świeżych informacji o moich dotychczasowych planach i projektach.
http://lutniaproject.xlx.pl/ strona poświęcana projektowi naukowego "Lutnia Project"

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 687
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: "Meteorek"

Post autor: Kacper » niedziela, 7 lip 2013, 12:54

To zdecydowanie za dużo na ROSa. Przy tej masie pułap będzie rzędu kilkunastu metrów. Proponuję od razu załadować trzy silniki. Wtedy można się spodziewać pułapu w okolicy 150m

Dyszę na 5mm a nie 4,5 bo żeby utrzymać fabryczny zacisk tak wychodzi (4 dysze po 2,5mm = 1 dysza 5mm). Powiedzmy że nie miało by to większego znaczenia gdyby nie fakt, że wiadomo mi o około 5 CATO silników z dyszą 4,5 i ani jednym z dyszą 5mm. Skoro to nie jest model do bicia rekordów wysokości to na prawdę szkoda ryzykować jego uszkodzenie. I to dla różnicy może 1Ns, której w praktyce się nie zauważy.

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: "Meteorek"

Post autor: malyro » niedziela, 7 lip 2013, 14:05

Witam
Udało sie wsadzić Rosa do" Opena" w/g wykresów i wskazówek Ksarda.
Wynik : na jednym to szkoda próbować.Poleci na trzech.Dysze 5mm dla bezpieczeństwa.Dzięki za info.
Obrazek
głowica -272g
stateczniki - 160g (4x40g)
zest.silnikowy całość 3xRos - 530g
spadochron całość -100g
pierwszy korpus (UWS+serwo+bateria)-417g
drugi korpus -201g
zaczep startowy 5g (2x2,5g)
Całość - 1685g
pzdr.

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

"Meteorek" podsumowanie

Post autor: malyro » wtorek, 19 lis 2013, 19:36

Witam
Dziewiczy lot "Meteorka" odbył się 17.11.2013 na kolejnym spotkaniu Krakowskiej Grupy - o czym już koledzy sygnalizowali.
GOTOWOŚĆ STARTOWA
Obrazek

Próba w pełni udana :
-równe odpalenie 3 silników ROS
-zadziałanie systemu odzysku (UWS z serwomechanizmem)
-rozdzielenie korpusu rakiety (uruchomienie piszczka)
-oddzielenie modułu silnikowego (pirotechniczny siłownik)

Ze względu na duży ciężar zespołu silników i możliwość uszkodzenia papierowego modelu przy lądowaniu ,rakieta została rozczłonkowana a moduł silnikowy został wysunięty z korpusu rakiety.



GOTOWA DO NAST.LOTU
Obrazek
Jeszcze inne ujęcia ze startu złapane przez Andrzeja i Krzysztofa
http://jaskiniowiec.strefa.pl/PTR/SulXI ... teorek.avi
http://malymedia.za.pl/meteorek/P1050262.MOV
dzięki :grin:
pzdr.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 lip 2015, 07:39 przez malyro, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kacper
Supersonic PROFI
Posty: 687
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: "Meteorek"

Post autor: Kacper » wtorek, 19 lis 2013, 23:56

Bardzo ładny lot. Zgranie w czasie uwolnienia spadochronu przez UWSa na pułapie i odrzucenia kosza silnikowego idealne. Ten płomień nad którym wcześniej się zastanawialiśmy to tylko tradycyjne wyplucie resztki paliwa przez rosa. Na filmie, który nakręciłeś wszytko świetnie widać :)

Awatar użytkownika
KSard
Supersonic PROFI
Posty: 1505
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: "Meteorek"

Post autor: KSard » środa, 20 lis 2013, 08:16

Witam

Romku - zapomniałem zapytać w niedzielę, czy zapłonniki silników były w jakiś sposób dodatkowo przygotowane do odpalenia?

Zapłon bardzo dobry, więc to ważna sprawa na przyszłość dla innych konstruktorów. :smile:
malyro.jpg
"uzbrajanie" Meteorka
malyro.jpg (113.13 KiB) Przejrzano 812 razy
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl

"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin

Awatar użytkownika
placydo
PROFI
Posty: 593
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kielce

Re: "Meteorek"

Post autor: placydo » środa, 20 lis 2013, 09:06

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zRu_3d3Zh-s[/youtube]

Film od kolegi - Roberta.

Awatar użytkownika
malyro
PROFI
Posty: 139
Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Re: "Meteorek"

Post autor: malyro » środa, 20 lis 2013, 17:19

Witam
Co do zapłonników to nie były w żaden sposób modyfikowane.Trzy sztuki połączone równolegle - jedyna "anomalia"to jest zasilanie.Skorzystałem ze swojej wysokonapięciowej(ok.300V) zapalarki
Obrazek
która mi dzielnie służy od 2007 roku.
p.s
Placydo podziękuj koledze za filmik.
pzdr.

Awatar użytkownika
michalz21
**
Posty: 31
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 18:49

Re: "Meteorek"

Post autor: michalz21 » środa, 20 lis 2013, 20:04

Można jakieś schematy ? :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości