"Meteorek"
Re: "Meteorek"
Ponoć zdarzały się CATO Ros-ów z dyszą 4,5mm. Dlatego dla pewności lepiej rozwiercać do 5 mm .
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w pisania postu. Nie może on służyć przeciwko niemu w żadym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
- Piotrek
- Podniebny Filmowiec
- Posty: 235
- Rejestracja: poniedziałek, 26 gru 2011, 15:28
- Lokalizacja: Rzeszów, Chotyłów
Re: "Meteorek"
Pozwolę sobie, że się wtrące . Kolega powyżej zaproponował, żeby rozwiercić dysze do 5mm bo przy 4,5 istnieje (małe ale jednak) ryzyko na CATO, i dodatkowo silniki mają predyspozycje, żeby pęcznieć i wtedy można mieć problem z ich wyjęciem. Przy 5mm będzie bezpieczniej a silnik praktycznie nie straci na osiągach.
Pozdrawiam Piotr.
Pozdrawiam Piotr.
Re: "Meteorek"
To zdecydowanie za dużo na ROSa. Przy tej masie pułap będzie rzędu kilkunastu metrów. Proponuję od razu załadować trzy silniki. Wtedy można się spodziewać pułapu w okolicy 150m
Dyszę na 5mm a nie 4,5 bo żeby utrzymać fabryczny zacisk tak wychodzi (4 dysze po 2,5mm = 1 dysza 5mm). Powiedzmy że nie miało by to większego znaczenia gdyby nie fakt, że wiadomo mi o około 5 CATO silników z dyszą 4,5 i ani jednym z dyszą 5mm. Skoro to nie jest model do bicia rekordów wysokości to na prawdę szkoda ryzykować jego uszkodzenie. I to dla różnicy może 1Ns, której w praktyce się nie zauważy.
Dyszę na 5mm a nie 4,5 bo żeby utrzymać fabryczny zacisk tak wychodzi (4 dysze po 2,5mm = 1 dysza 5mm). Powiedzmy że nie miało by to większego znaczenia gdyby nie fakt, że wiadomo mi o około 5 CATO silników z dyszą 4,5 i ani jednym z dyszą 5mm. Skoro to nie jest model do bicia rekordów wysokości to na prawdę szkoda ryzykować jego uszkodzenie. I to dla różnicy może 1Ns, której w praktyce się nie zauważy.
Re: "Meteorek"
Witam
Udało sie wsadzić Rosa do" Opena" w/g wykresów i wskazówek Ksarda.
Wynik : na jednym to szkoda próbować.Poleci na trzech.Dysze 5mm dla bezpieczeństwa.Dzięki za info.
głowica -272g
stateczniki - 160g (4x40g)
zest.silnikowy całość 3xRos - 530g
spadochron całość -100g
pierwszy korpus (UWS+serwo+bateria)-417g
drugi korpus -201g
zaczep startowy 5g (2x2,5g)
Całość - 1685g
pzdr.
Udało sie wsadzić Rosa do" Opena" w/g wykresów i wskazówek Ksarda.
Wynik : na jednym to szkoda próbować.Poleci na trzech.Dysze 5mm dla bezpieczeństwa.Dzięki za info.
głowica -272g
stateczniki - 160g (4x40g)
zest.silnikowy całość 3xRos - 530g
spadochron całość -100g
pierwszy korpus (UWS+serwo+bateria)-417g
drugi korpus -201g
zaczep startowy 5g (2x2,5g)
Całość - 1685g
pzdr.
"Meteorek" podsumowanie
Witam
Dziewiczy lot "Meteorka" odbył się 17.11.2013 na kolejnym spotkaniu Krakowskiej Grupy - o czym już koledzy sygnalizowali.
GOTOWOŚĆ STARTOWA
Próba w pełni udana :
-równe odpalenie 3 silników ROS
-zadziałanie systemu odzysku (UWS z serwomechanizmem)
-rozdzielenie korpusu rakiety (uruchomienie piszczka)
-oddzielenie modułu silnikowego (pirotechniczny siłownik)
Ze względu na duży ciężar zespołu silników i możliwość uszkodzenia papierowego modelu przy lądowaniu ,rakieta została rozczłonkowana a moduł silnikowy został wysunięty z korpusu rakiety.
GOTOWA DO NAST.LOTU
Jeszcze inne ujęcia ze startu złapane przez Andrzeja i Krzysztofa
http://jaskiniowiec.strefa.pl/PTR/SulXI ... teorek.avi
http://malymedia.za.pl/meteorek/P1050262.MOV
dzięki
pzdr.
Dziewiczy lot "Meteorka" odbył się 17.11.2013 na kolejnym spotkaniu Krakowskiej Grupy - o czym już koledzy sygnalizowali.
GOTOWOŚĆ STARTOWA
Próba w pełni udana :
-równe odpalenie 3 silników ROS
-zadziałanie systemu odzysku (UWS z serwomechanizmem)
-rozdzielenie korpusu rakiety (uruchomienie piszczka)
-oddzielenie modułu silnikowego (pirotechniczny siłownik)
Ze względu na duży ciężar zespołu silników i możliwość uszkodzenia papierowego modelu przy lądowaniu ,rakieta została rozczłonkowana a moduł silnikowy został wysunięty z korpusu rakiety.
GOTOWA DO NAST.LOTU
Jeszcze inne ujęcia ze startu złapane przez Andrzeja i Krzysztofa
http://jaskiniowiec.strefa.pl/PTR/SulXI ... teorek.avi
http://malymedia.za.pl/meteorek/P1050262.MOV
dzięki
pzdr.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 lip 2015, 07:39 przez malyro, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: "Meteorek"
Bardzo ładny lot. Zgranie w czasie uwolnienia spadochronu przez UWSa na pułapie i odrzucenia kosza silnikowego idealne. Ten płomień nad którym wcześniej się zastanawialiśmy to tylko tradycyjne wyplucie resztki paliwa przez rosa. Na filmie, który nakręciłeś wszytko świetnie widać
- KSard
- Supersonic PROFI
- Posty: 1499
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: "Meteorek"
Witam
Romku - zapomniałem zapytać w niedzielę, czy zapłonniki silników były w jakiś sposób dodatkowo przygotowane do odpalenia?
Zapłon bardzo dobry, więc to ważna sprawa na przyszłość dla innych konstruktorów.
Romku - zapomniałem zapytać w niedzielę, czy zapłonniki silników były w jakiś sposób dodatkowo przygotowane do odpalenia?
Zapłon bardzo dobry, więc to ważna sprawa na przyszłość dla innych konstruktorów.
pozdrawiam KSard - www.facebook.com/ksardpl : www.ksardrakiety.cba.pl
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
"Ci, którzy skłonni są zrezygnować choćby z części prawa do wolności aby uzyskać w zamian trochę tymczasowego bezpieczeństwa, nie zasługują ani na wolność, ani bezpieczeństwo "- Ben Franklin
Re: "Meteorek"
Witam
Co do zapłonników to nie były w żaden sposób modyfikowane.Trzy sztuki połączone równolegle - jedyna "anomalia"to jest zasilanie.Skorzystałem ze swojej wysokonapięciowej(ok.300V) zapalarki
która mi dzielnie służy od 2007 roku.
p.s
Placydo podziękuj koledze za filmik.
pzdr.
Co do zapłonników to nie były w żaden sposób modyfikowane.Trzy sztuki połączone równolegle - jedyna "anomalia"to jest zasilanie.Skorzystałem ze swojej wysokonapięciowej(ok.300V) zapalarki
która mi dzielnie służy od 2007 roku.
p.s
Placydo podziękuj koledze za filmik.
pzdr.
Re: "Meteorek"
Można jakieś schematy ?