Mój pierwszy większy silnik

Czyli serca naszych niebolotów !
YETI ENGINE
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42

Mój pierwszy większy silnik

Post autor: YETI ENGINE »

Witam wszystkich ponownie,
od pewnego czasu interesuję się silnikami rakietowymi na paliwo stałe. Zrobiłem już kilka małych silników, ale chciałbym teraz zrobić trochę większy.
Oczywiście korzystając z srm zrobiłem projekt, ale z pewnością popełniłem wiele błędów, stąd mój post. Dziwne tez dla mnie jest duży skok ciśnienia na początku spalania. Jeśli ktoś wie jak je usunąć to byłbym wdzięczny za wskazówkę. Nie jestem do końca czy mój srm jest sprawny, bo często wyskakują błedy.

Korpus wykonam z calowej rury pvc Nibco sch40, a dyszę z cementu cx5 (stożek wejściowy 45 stopni, wyjściowy 30 stopni) zatyczka też z cementu. Paliwo to oczywiście karmelek 65/35. Chciałbym zachować margines ciśnienia 6 bar, ale ten skok mi to uniemożliwia.
Przechwyt1ywanie.PNG
Przechwyt1ywanie.PNG (34.5 KiB) Przejrzano 5363 razy
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG (39.66 KiB) Przejrzano 5363 razy
23.PNG
23.PNG (53.81 KiB) Przejrzano 5363 razy
Dziękuję za wszelką pomoc :D
-mx-
**
Posty: 46
Rejestracja: czwartek, 7 sty 2021, 12:59

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: -mx- »

Długość komory 10cm i 2 segmenty po 5 cm?
YETI ENGINE
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: YETI ENGINE »

To źle? Mam zrobić jedno ziarno? Czy może komora to cała długość silnika?
-mx-
**
Posty: 46
Rejestracja: czwartek, 7 sty 2021, 12:59

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: -mx- »

Brakuje przerwy pomiędzy ziarnami.
YETI ENGINE
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: YETI ENGINE »

Chodzi o to żeby umożliwić spalanie czolowe?
Awatar użytkownika
Konrad
***
Posty: 96
Rejestracja: poniedziałek, 2 lis 2020, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: Konrad »

Tak. To znacząco wpływa na osiągi silnika.
YETI ENGINE
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: YETI ENGINE »

Zmieniłem długość komory na 109 mm. Pomiędzy ziarnami 3mm odstępu. Tak samo między zatyczka i dysza. Ciśnienie maksymalne spadło do 2,5 mPa, a rura wytrzymuje 3,1mPa. Czy to wystarczający margines?
Awatar użytkownika
Bdabrowski
***
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 30 paź 2018, 19:29
Lokalizacja: Białystok, Warszawa

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: Bdabrowski »

Jeżeli jesteś pewien, że silnik nie będzie odbiegał od symulacji to powinno wystarczyć. Ja jednak czułbym się dość niekomfortowo z marginesem mniejszym niż 30%. Sam przy większych silnikach stosuję zapas okolo 50% tzn. w silniku z alu trzymam ciśnienie poniżej 7MPa, kiedy rura ma wytrzymałość 13MPa.
I took ballistics in school. Fascinating subject. Things go up, things go down.
YETI ENGINE
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 gru 2020, 21:42

Re: Mój pierwszy większy silnik

Post autor: YETI ENGINE »

Bdabrowski pisze: poniedziałek, 18 sty 2021, 19:41 Jeżeli jesteś pewien, że silnik nie będzie odbiegał od symulacji to powinno wystarczyć. Ja jednak czułbym się dość niekomfortowo z marginesem mniejszym niż 30%. Sam przy większych silnikach stosuję zapas okolo 50% tzn. w silniku z alu trzymam ciśnienie poniżej 7MPa, kiedy rura ma wytrzymałość 13MPa.
Powiększyłem delikatnie otwór dyszy(0,5mm) i ciśnienie spadło do 22 MPa. Myśle ze tyle marginesu wystarczy. Dziękuje za wszystkie porady. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ