Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadczalnej
-
- Supersonic PROFI
- Posty: 937
- Rejestracja: niedziela, 30 sty 2011, 18:30
- Lokalizacja: Luedenscheid
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Witam,
Ogladajac wykres z tego lotu, to moge jedynie powiedziec, ze komora w ktorej znajdowal sie ALTIMAX byla nieszczelna
i to naprawde nieszczelna albo te otworki wentylacyjne byle zle lub bardzo nie starannie wykonane!!!
Widac to dokladnie na wykresie. Nie wiem jak to bylo dokladnie rozwiazane w tej rakiecie
testowej, ale takiego wykresu to jeszcze nie widzialem.
Dlaczego nie odpalil UWS ? Mysle, ze i tutaj mozna znalesc latwa odpowiedz. Rakieta nie poszla pionowo w gore lecz pod
katem. Wytracajac predkosc kladla sie coraz to bardziej plasko az do uzyskania polozenia poziomego przy jednoczesnej
jeszcze dosc znacznej predkosci. ALTIMAX mierzy predkosc jedynie w kierunku pionowym ( spadek cisnienia). W przypadku
ruchu poziomego nie nastepuje wzrost wysokosci co jest sygnalem do odpalenia spadochronu.
Nie jestem na 100 % pewny, czy ALTIMAX wlasnie tak dziala jak opisalem, ale mysle, ze chyba tak - zapytam jeszcze producenta.
Po jego odpaleniu rakieta przyjela znowu polozenie pionowe ( zawisla na spadochronie) dlatego UWS nie mial szans by zadzialac.
O tej dosc znacznej predkosci poziomej swiadczy fakt wciecia sie linki ze spadochronu w korpus rakiety.
Pozdrawiam
Paul
Ogladajac wykres z tego lotu, to moge jedynie powiedziec, ze komora w ktorej znajdowal sie ALTIMAX byla nieszczelna
i to naprawde nieszczelna albo te otworki wentylacyjne byle zle lub bardzo nie starannie wykonane!!!
Widac to dokladnie na wykresie. Nie wiem jak to bylo dokladnie rozwiazane w tej rakiecie
testowej, ale takiego wykresu to jeszcze nie widzialem.
Dlaczego nie odpalil UWS ? Mysle, ze i tutaj mozna znalesc latwa odpowiedz. Rakieta nie poszla pionowo w gore lecz pod
katem. Wytracajac predkosc kladla sie coraz to bardziej plasko az do uzyskania polozenia poziomego przy jednoczesnej
jeszcze dosc znacznej predkosci. ALTIMAX mierzy predkosc jedynie w kierunku pionowym ( spadek cisnienia). W przypadku
ruchu poziomego nie nastepuje wzrost wysokosci co jest sygnalem do odpalenia spadochronu.
Nie jestem na 100 % pewny, czy ALTIMAX wlasnie tak dziala jak opisalem, ale mysle, ze chyba tak - zapytam jeszcze producenta.
Po jego odpaleniu rakieta przyjela znowu polozenie pionowe ( zawisla na spadochronie) dlatego UWS nie mial szans by zadzialac.
O tej dosc znacznej predkosci poziomej swiadczy fakt wciecia sie linki ze spadochronu w korpus rakiety.
Pozdrawiam
Paul
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Witam!
Możesz opisać dokładnie,co który kolor oznacza na wykresie?Jeżeli masz film ze startu,to może on dużo
wyjaśnić.Jeżeli nie masz filmu,postaraj się opisać przebieg lotu uwzględniając kierunek i siłę wiatru.
Pozdrawiam.tadeusz
Możesz opisać dokładnie,co który kolor oznacza na wykresie?Jeżeli masz film ze startu,to może on dużo
wyjaśnić.Jeżeli nie masz filmu,postaraj się opisać przebieg lotu uwzględniając kierunek i siłę wiatru.
Pozdrawiam.tadeusz
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Tak jak pisze Paul i Tadeusz opisz trajektorię jeśli nie masz filmu z zewnątrz bo ciężko sobie wyobrazić jakim cudem linia czarna (wysokość) tak wygląda.
W momencie burnout (wypalenie) dzieją się cuda. Gdyby był to silnik z natychmiastowym ładunkiem miotoającym bez opóźnienia to przy nieszczelności komory bym może wykres zrozumiał.
Ale przecież nie był.
Zaznaczony na wykresie pułap i zęby czarnego wykresu wskazują na wpływ ciśnienia odzysku na sensor.
No chyba że legendę wykresu źle zgaduję bo jest bardzo niewyraźna w powiększeniu.
W momencie burnout (wypalenie) dzieją się cuda. Gdyby był to silnik z natychmiastowym ładunkiem miotoającym bez opóźnienia to przy nieszczelności komory bym może wykres zrozumiał.
Ale przecież nie był.
Zaznaczony na wykresie pułap i zęby czarnego wykresu wskazują na wpływ ciśnienia odzysku na sensor.
No chyba że legendę wykresu źle zgaduję bo jest bardzo niewyraźna w powiększeniu.
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Rzeczywiście marna jakość tego wykresu wyszła... Jutro wrzucę wykres w .ALS oraz w wyższej jakości.
Rakieta leciała pierw pionowo w górę, natomiast potem poszła w bok, potem ponownie w górę i blisko pułapu też w bok. Mniej więcej można to odczytać na wykresie, wysokość prawdopodobnie zgadza się z wahaniami na wykresie.
Wiatr był słaby, może z 3m/s w kierunku Północno Wschodnim (tak pokazywało wczoraj Ubuntu).
Pytanie dlaczego poleciała w bok. Cóż, myślę że było to spowodowane odchyleniem rakiety w bok o jakieś 1 czy 2mm. Moja wina, bo chciałem szybko wystartować i nie sprawdziłem, czy jest idealnie równa. Wraz z nabieraniem przez rakietę prędkości, "turbulencje" zaczeły przybierać na sile, co moim zdaniem zmieniło trajektorię lotu rakiety. Nauczka na przyszłość, by sprawdzać takie rzeczy, czy wszystko jest aby na pewno równe.
No cóż, jak widać lot rakiety testowej wykazał, że w Sagittcie najlepiej:
-> poprawcować nad szczelnością komory Altimaxa
-> sprawdzić, czy jest idealnie równa; jeśli nie, poprawić to.
-> popracować nad jakimś zabezpieczeniem liny... Jak widać nawet 4mm lina potrafi przeciąć korpus niczym nóż.
Myślę, że po świętach wykonam kolejny lot testówki. Mam nadzieję że do tego czasu ją skończę pod względem wizualnym i dopracuję pod względem technicznym. Testówkę niedługo przedstawię na forum.
Pytanko: silniki wessex mają średnicę taką samą jak schermuly, czy 43mm? Na forum spotkałem się z różnymi wersjami...
Pozdrawiam,
Damian
Rakieta leciała pierw pionowo w górę, natomiast potem poszła w bok, potem ponownie w górę i blisko pułapu też w bok. Mniej więcej można to odczytać na wykresie, wysokość prawdopodobnie zgadza się z wahaniami na wykresie.
Wiatr był słaby, może z 3m/s w kierunku Północno Wschodnim (tak pokazywało wczoraj Ubuntu).
Pytanie dlaczego poleciała w bok. Cóż, myślę że było to spowodowane odchyleniem rakiety w bok o jakieś 1 czy 2mm. Moja wina, bo chciałem szybko wystartować i nie sprawdziłem, czy jest idealnie równa. Wraz z nabieraniem przez rakietę prędkości, "turbulencje" zaczeły przybierać na sile, co moim zdaniem zmieniło trajektorię lotu rakiety. Nauczka na przyszłość, by sprawdzać takie rzeczy, czy wszystko jest aby na pewno równe.
No cóż, jak widać lot rakiety testowej wykazał, że w Sagittcie najlepiej:
-> poprawcować nad szczelnością komory Altimaxa
-> sprawdzić, czy jest idealnie równa; jeśli nie, poprawić to.
-> popracować nad jakimś zabezpieczeniem liny... Jak widać nawet 4mm lina potrafi przeciąć korpus niczym nóż.
Myślę, że po świętach wykonam kolejny lot testówki. Mam nadzieję że do tego czasu ją skończę pod względem wizualnym i dopracuję pod względem technicznym. Testówkę niedługo przedstawię na forum.
Pytanko: silniki wessex mają średnicę taką samą jak schermuly, czy 43mm? Na forum spotkałem się z różnymi wersjami...
Pozdrawiam,
Damian
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Na stronie PTR pisze, że 43mm, więc raczej to jest prawdziwa średnica.
http://www.rakiety.org.pl/index.php?opt ... Itemid=173
http://www.rakiety.org.pl/index.php?opt ... Itemid=173
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: poniedziałek, 8 kwie 2013, 16:04
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Obejrzyj se to niesamowitehttp://www.wykop.pl/link/905463/widok-z-kamery ... o-rakiety/
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
A może tak: "obejrzyj proszę". albo chociaż "obejrzyj sobie to"xxmichuxx3 pisze:Obejrzyj se to niesamowitehttp://www.wykop.pl/link/905463/widok-z-kamery ... o-rakiety/
Ps. link nie działa.
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Autorowi zapewne chodziło o to : Obejrzyj se to niesamowite http://www.wykop.pl/link/905463/widok-z ... do-rakietyxxmichuxx3 pisze:Obejrzyj se to [url=niesamowitehttp://www.wykop.pl/link/905463/widok-z-kamery ... o-rakiety/]niesamowitehttp://www.wykop.pl/link/905 ... o-rakiety/[/url]
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
xxmichuxx3 pisze:Obejrzyj se to niesamowitehttp://www.wykop.pl/link/905463/widok-z-kamery ... o-rakiety/
Dzięki za link, który nie wnosi nic do tematu i był omawiany na forum w 2011 roku.
http://forum.rakiety.org.pl/carmack-100 ... t1621.html
- verex
- Supersonic PROFI
- Posty: 742
- Rejestracja: poniedziałek, 25 lip 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tczew/Kingston upon Thames
- Kontakt:
Re: Projekt edukacyjny ZSK Tczew - budowa rakiety doświadcza
Cześć,
Film widziałem, następnym razem przejrzyj forum bo do tego tematu rzeczywiście średnio to pasuje.
Przypominam, że start jest w najbliższą sobotę. Wszystkich serdecznie zapraszam, zbiórka godzina 11:20, start 12:00. Zbiórka na parkinku za Urzędem Gminy Subkowy, przed wjazdem będzie stała tablica informacyjna, więc nie sposób przeoczyć to miejsce .
Przez ten czas do Sagitty został zbudowany lepszy kosz elektroniki, który dodatkowo uszczelnia sekcje z Altimaxem, a dodatkowo zadbałem o to żeby rakieta była idealnie w osi. Zdjęcia dodam po locie w sobotę, bo zbytnio nie chce mi się ich teraz zgrywać. Dodam, że zostały wzięte pod uwagę rady typu przymocowanie baterii, gps'a, itd.
Sprawa mediów: Zostały zaproszone stacje telewizyjne TVP INFO GDAŃSK oraz TVN 24. Jutro o 9:00 idziemy udzielać wywiadu do Radia Fabryka (takie lokalne).
Przypominam, że zaproszenie ze szczegółami można pobrać stąd: https://docs.google.com/file/d/0B-fRRc8 ... hETHM/edit
Dostaliśmy zgodę od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Przestrzeń powietrzna została zabezpieczona do wysokości 2000ft, czyli nieco ponad 600 metrów.
Zrobiliśmy także rekonesans miejsca z którego w sobotę startujemy. Krajobraz przepiękny, a do zabudowań daleko. Jedyne zabudowanie jakie jest blisko, to gospodarstwo Pana, który udostępnia nam pole.
Bezpieczna strefa, do której będą miały wstęp jedynie osoby uprawnione to 30 metrów.
Jeśli ktoś chce więcej szczegółów bo planuje przyjechać, to mój numer telefonu jest podany w zaproszeniu.
Cóż, w sobotę start. Trzeba przyznać że projekt cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem w gronie nauczycieli a także całkiem niewtajemniczonych osób, co mnie osobiście bardzo cieszy.
Pozostaje więc jedynie czekać. Jak ktoś ma czas i względnie blisko to zapraszam.
Pzdr,
Damian
Film widziałem, następnym razem przejrzyj forum bo do tego tematu rzeczywiście średnio to pasuje.
Przypominam, że start jest w najbliższą sobotę. Wszystkich serdecznie zapraszam, zbiórka godzina 11:20, start 12:00. Zbiórka na parkinku za Urzędem Gminy Subkowy, przed wjazdem będzie stała tablica informacyjna, więc nie sposób przeoczyć to miejsce .
Przez ten czas do Sagitty został zbudowany lepszy kosz elektroniki, który dodatkowo uszczelnia sekcje z Altimaxem, a dodatkowo zadbałem o to żeby rakieta była idealnie w osi. Zdjęcia dodam po locie w sobotę, bo zbytnio nie chce mi się ich teraz zgrywać. Dodam, że zostały wzięte pod uwagę rady typu przymocowanie baterii, gps'a, itd.
Sprawa mediów: Zostały zaproszone stacje telewizyjne TVP INFO GDAŃSK oraz TVN 24. Jutro o 9:00 idziemy udzielać wywiadu do Radia Fabryka (takie lokalne).
Przypominam, że zaproszenie ze szczegółami można pobrać stąd: https://docs.google.com/file/d/0B-fRRc8 ... hETHM/edit
Dostaliśmy zgodę od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Przestrzeń powietrzna została zabezpieczona do wysokości 2000ft, czyli nieco ponad 600 metrów.
Zrobiliśmy także rekonesans miejsca z którego w sobotę startujemy. Krajobraz przepiękny, a do zabudowań daleko. Jedyne zabudowanie jakie jest blisko, to gospodarstwo Pana, który udostępnia nam pole.
Bezpieczna strefa, do której będą miały wstęp jedynie osoby uprawnione to 30 metrów.
Jeśli ktoś chce więcej szczegółów bo planuje przyjechać, to mój numer telefonu jest podany w zaproszeniu.
Cóż, w sobotę start. Trzeba przyznać że projekt cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem w gronie nauczycieli a także całkiem niewtajemniczonych osób, co mnie osobiście bardzo cieszy.
Pozostaje więc jedynie czekać. Jak ktoś ma czas i względnie blisko to zapraszam.
Pzdr,
Damian