W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem testy dwóch wtrysków:wielopunktowego 6xfi1mm i jednopunktowego
fi3,2/5mm oraz test silnika z wtryskiem 6xfi1mm.Wtryski składane z korka nierdzewnego1/4" z otworem wylotowym
fi5mm i pastylek mosiężnych grubości 4-5mm z gwintem zewn.1/4" i sześcioma otworami fi1mm /stożek zbieżny 40st./
lub jednym otworem wlotowym fi3,2mm.Na wtryski poszło po ok.200gN2O a na silnik pozostało 153gN2O
/koniec butli/.
Test silnika T068.Pogodnie, ciśnienie w butli 48bar.
N2O 153g.Ziarno papier/paraf.48,6%.fi37/19x200mm K-19.D-7,5/21mm grafit SG.W-6x1mm /fi zastępcze ok2,49mm.
D/W - ok.9.Ubytek ziarna 40g.F/F+O - 20,77% .O/F - 3,825.Po starcie pojawiły się diamenty.Silnik wygenerował
Ic-340Ns.Fmax - 267N. Ic/N2O =340/153=2,222Ns/gN2O .Iw - 179,57.Stożek naprowadzający /dodatkowa
podpałka 4,86g/ skończyła się przed uruchomieniem silnika.
Załączniki:
https://www.youtube.com/watch?v=MWPbplNrH7Y
https://www.youtube.com/watch?v=6XLTjeLKg9M
https://www.youtube.com/watch?v=AgdyrUh9IMg
Silniki hybrydowe by Poznań
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 lip 2023, 10:49 przez tadeusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Super robota !
Nie wiem jakie wnioski wyciągnęliście ale jak dla mnie to 3,2x5 wypada lepiej
Nie wiem jakie wnioski wyciągnęliście ale jak dla mnie to 3,2x5 wypada lepiej
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
Musimy to sprawdzić.Na wtrysku pojedyńczym fi3,2/5mm było już parę prób i jeden lot,który zakończył się
awarią na 560m.Do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z jego działania.Myśleliśmy ,że daje zwarty strumień
a nie taki rozpylony.
awarią na 560m.Do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy z jego działania.Myśleliśmy ,że daje zwarty strumień
a nie taki rozpylony.
Re: Silniki hybrydowe by Poznań
W sobotę przeprowadziliśmy z Przemkiem test wtrysku 2/5 i 2 testy silników.
Test wtrysku wlot 2 wylot 5mm.Przemek dołożył czarne tło żeby był lepiej widoczny strumień N2O.
Zdjęcie: T069 ,test silnika z wtryskiem 3,2/5/ten ,który cię interesował Tofik/ i KS 250mm.
Bardzo ciepło.ciśnienie wbutli 55bar.
N2O-201g.Ziarno papierowo-parafinowe 48%paraf. 250mmz kanałem19mm.D-10mm.W-3,2/5.D/W-9,76.
Ubytek ziarna 49g.F+O=250g.F/F+O=19,53%.O/F=4.1.Po pracy z KS kapała jeszcze parafina.
Silnik wygenerował Ic-439Ns przy Fmax-441N.Ic/N2O-2,184Ns/gN2O.Iw-179.Isp-1756.Na koniec pracy kichnięcie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=aZEAGO4QhDE T070,test silnika z wtryskiem 6x1mm i skróconą KS w stosunku do testu T068 czyli 150mm.
N2O-186g.Ziarno papierowo-parafinowe używane w teście T067.K-20mm.D-7,5mm.D/W-9,37.
Ubytek ziarna 27g.O+F=213.F/F+O=12,676%.O/F=6,88(8).Po starcie pojawiły się diamenty.
Silnik wygenerował Ic-378Ns przy Fmax-258N i Iw-180,9 a Isp-1774,6.Ic/N2O=2,032Ns/gN2O.
Oba testy ze zbiornikami testowymi,oszczędnie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=3fHrVK5s4Pk
Test wtrysku wlot 2 wylot 5mm.Przemek dołożył czarne tło żeby był lepiej widoczny strumień N2O.
Zdjęcie: T069 ,test silnika z wtryskiem 3,2/5/ten ,który cię interesował Tofik/ i KS 250mm.
Bardzo ciepło.ciśnienie wbutli 55bar.
N2O-201g.Ziarno papierowo-parafinowe 48%paraf. 250mmz kanałem19mm.D-10mm.W-3,2/5.D/W-9,76.
Ubytek ziarna 49g.F+O=250g.F/F+O=19,53%.O/F=4.1.Po pracy z KS kapała jeszcze parafina.
Silnik wygenerował Ic-439Ns przy Fmax-441N.Ic/N2O-2,184Ns/gN2O.Iw-179.Isp-1756.Na koniec pracy kichnięcie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=aZEAGO4QhDE T070,test silnika z wtryskiem 6x1mm i skróconą KS w stosunku do testu T068 czyli 150mm.
N2O-186g.Ziarno papierowo-parafinowe używane w teście T067.K-20mm.D-7,5mm.D/W-9,37.
Ubytek ziarna 27g.O+F=213.F/F+O=12,676%.O/F=6,88(8).Po starcie pojawiły się diamenty.
Silnik wygenerował Ic-378Ns przy Fmax-258N i Iw-180,9 a Isp-1774,6.Ic/N2O=2,032Ns/gN2O.
Oba testy ze zbiornikami testowymi,oszczędnie.
Film:https://www.youtube.com/watch?v=3fHrVK5s4Pk