Brak ciągu karmelka
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: poniedziałek, 15 mar 2021, 03:13
Brak ciągu karmelka
Witam, zrobiłem karmelka z Sorbitolu i KNO3 zakupionego w BIOMUS. Silnik nie miał dużego ciągu a wręcz nie ruszył się z miejsca pomimo widocznego spalania paliwa. płomień był na około 20 cm ale silnik ani drgnął. Leżał poziomo na ziemi, gowotwany był do koloru karmelowego i studzony ok 4 godziny
Re: Brak ciągu karmelka
To troszku mało danych żeby Ci pomóc. Po pierwsze karmelek sorbitolowy powinien wyglądać tak i nie potrzeba grzać go do zmiany koloru:
1. Czy przeliczałeś sobie silnik w jakimś programie/skrypcie czy poszedłeś na YOLO? Jeśli korzystałeś to czy zastosowałeś się do tego co Ci wyszło czy coś zmodyfikowałeś?
2. Z czego i jaką zrobiłeś dyszę (średnica "otworu", materiał)?
3. Jaki był kształt paliwa (Ziarna) wewnątrz silnika (długość, średnica kanału, kształt)?
4. Jaki był stopień zmielenia saletry i czy suszyłeś ją dodatkowo?
5. Jaki był stosunek utleniacz/paliwo?
6. Jaki miałeś korpus (Średnica wew)?
7. Czy ziarna/silnik przed próbą były przechowywane w eksykatorze (osuszaczu) czy w atmosferze?
Pytania są mniej więcej po kolei aby zdiagnozować problemy od najważniejszych do najmniej, ale wciąż, istotnych. Na niebiesko problemy które, z doświadczenia własnego i z czytania forum, występują w 80% przypadków: źle dobrane parametry silnika, niepoprawna średnica krytyczna dyszy lub momentalna jej erozja oraz niepoprawnie wykonany albo wręcz brak (!) kanału w paliwie. Dodatkowo mi zaczęło latać dopiero jak wysuszyłem dodatkowo saletrę więc zacząłem zwracać na to uwagę.
A teraz szybkie pytania które w 99% załatwiają temat niedziałającego silnika - proponuję nazwę "nieszczęśliwa siódemka":1. Czy przeliczałeś sobie silnik w jakimś programie/skrypcie czy poszedłeś na YOLO? Jeśli korzystałeś to czy zastosowałeś się do tego co Ci wyszło czy coś zmodyfikowałeś?
2. Z czego i jaką zrobiłeś dyszę (średnica "otworu", materiał)?
3. Jaki był kształt paliwa (Ziarna) wewnątrz silnika (długość, średnica kanału, kształt)?
4. Jaki był stopień zmielenia saletry i czy suszyłeś ją dodatkowo?
5. Jaki był stosunek utleniacz/paliwo?
6. Jaki miałeś korpus (Średnica wew)?
7. Czy ziarna/silnik przed próbą były przechowywane w eksykatorze (osuszaczu) czy w atmosferze?
Pytania są mniej więcej po kolei aby zdiagnozować problemy od najważniejszych do najmniej, ale wciąż, istotnych. Na niebiesko problemy które, z doświadczenia własnego i z czytania forum, występują w 80% przypadków: źle dobrane parametry silnika, niepoprawna średnica krytyczna dyszy lub momentalna jej erozja oraz niepoprawnie wykonany albo wręcz brak (!) kanału w paliwie. Dodatkowo mi zaczęło latać dopiero jak wysuszyłem dodatkowo saletrę więc zacząłem zwracać na to uwagę.
Rocket Dynamics - Komponenty do Twoich rakiet! Jeśli potrzebujesz spadochronu, części drukowanych w 3D lub ciętych laserowo napisz na: rakiety.rdx@gmail.com
Re: Brak ciągu karmelka
Sorbitolowe paliwo w kolorze karmelowym? Powinno być białe, karmelowe jest jak przegotowałeś je, dlatego nie hula.
Space is hard.
Re: Brak ciągu karmelka
Tak to na pewno to...
Pozwól, że Ci to udowodnię.
Ile dałeś KNO3 a ile sorbitolu?
Jaka była średnica krytyczna dyszy?
Jaka była długość komory spalania?
Jaka była średnica komory spalania?
Ile ziaren paliwa miałeś w silniku?
Jaki Ci wyszedł zacisk?
Jak długo "działał" Twój "silnik rakietowy"?