Silniki hybrydowe by Tczew
: niedziela, 3 sie 2014, 12:21
Moda na legalne silniki rakietowe dotarła również do Tczewa, tak więc ruszamy z tematem tczewskich hybryd...
Na początek kwestia N2O, bo nie mało z tym miałem zachodu.
Otóż sprawa aktualnie wygląda w ten sposób, że firma Messer oferuje N2O techniczny w cenie 25 zł/kg netto. Niby wszystko super, ogólnie podtlenek względnie tani, więc pod koniec kwietnia ruszyłem do boju z tą firmą. Na umowę czekaliśmy prawie dwa miesiące, a na umowę z poprawkami o które wnioskowali prawnicy czekamy do teraz bo jej się jeszcze nie doczekaliśmy - pomimo zapewnień pani z firmy Messer, że umowa została wysłana.
Po tak długim czasie rwania sobie włosów z głowy zmieniłem dostawcę na firmę Linde, która gaz ma droższy (44zł netto za kilogram), ale od momentu podpisania umowy minął nieco ponad tydzień, a podtlenek już stoi w pracowni. Ech.. Nie wiem czy tylko ja miałem takiego pecha z firmą Messer, czy ktoś z Was też?
Przechodząc do sedna, to mamy w stajni zaprojektowane dwa silniki hybrydowe, które czekają na test. Są to kolejno:
TH60:

Długość korpusu: 815 mm
Długość całkowita: 840 mm
Średnica: 60 mm
Symulowane osiągi:
Czas pracy: 6,8 s
Ciąg średni: 200 N
Masa N2O: 700 g
Masa paliwa: 68 g
Impuls calkowity: 1400 Ns
Średnica krytyczna dyszy:11 mm
Średnica kanału: 25 mm
Średnica wtrysku: 4,2 mm




Na silniku TH60 ma lecieć METEOR 2014, więc mam nadzieję że nowy typ napędu mnie nie zawiedzie
. Dysza i zatyczka w tym silniku mocowane są na śruby imbusowe M4.
W obu silnikach tankowanie będzie przez przewód poliamidowy 8x6 podłączony do butli. Zapłon nastąpi poprzez przepalenie przewodu, a dalej gazy wypchnął przewód przez dyszę i będzie grało. Tak sądzę.
Pierwsze testy jeszcze w tym tygodniu.
Pzdr,
Damian
Na początek kwestia N2O, bo nie mało z tym miałem zachodu.
Otóż sprawa aktualnie wygląda w ten sposób, że firma Messer oferuje N2O techniczny w cenie 25 zł/kg netto. Niby wszystko super, ogólnie podtlenek względnie tani, więc pod koniec kwietnia ruszyłem do boju z tą firmą. Na umowę czekaliśmy prawie dwa miesiące, a na umowę z poprawkami o które wnioskowali prawnicy czekamy do teraz bo jej się jeszcze nie doczekaliśmy - pomimo zapewnień pani z firmy Messer, że umowa została wysłana.
Po tak długim czasie rwania sobie włosów z głowy zmieniłem dostawcę na firmę Linde, która gaz ma droższy (44zł netto za kilogram), ale od momentu podpisania umowy minął nieco ponad tydzień, a podtlenek już stoi w pracowni. Ech.. Nie wiem czy tylko ja miałem takiego pecha z firmą Messer, czy ktoś z Was też?
Przechodząc do sedna, to mamy w stajni zaprojektowane dwa silniki hybrydowe, które czekają na test. Są to kolejno:
- TH40 (Tczewska Hybryda 40mm)
- TH60 (Tczewska Hybryda 60mm)
TH60:

Długość korpusu: 815 mm
Długość całkowita: 840 mm
Średnica: 60 mm
Symulowane osiągi:
Czas pracy: 6,8 s
Ciąg średni: 200 N
Masa N2O: 700 g
Masa paliwa: 68 g
Impuls calkowity: 1400 Ns
Średnica krytyczna dyszy:11 mm
Średnica kanału: 25 mm
Średnica wtrysku: 4,2 mm

Na silniku TH60 ma lecieć METEOR 2014, więc mam nadzieję że nowy typ napędu mnie nie zawiedzie

W obu silnikach tankowanie będzie przez przewód poliamidowy 8x6 podłączony do butli. Zapłon nastąpi poprzez przepalenie przewodu, a dalej gazy wypchnął przewód przez dyszę i będzie grało. Tak sądzę.
Pierwsze testy jeszcze w tym tygodniu.
Pzdr,
Damian